AKİT MENÜ

Yerel

Bayramda el öpme adetine dikkat çekmek için denizin 5 metre altında bayramlaştılar

Fethiye'de dalış merkezi okulunda çalışan 7 dalgıç, bayramlarda el öpme bilincinin zayıfladığını görüp bu geleneğe dikkat çekmek için denizin 5 metre altında bayramlaştı.

Muğla'nın Fethiye ilçesinde dalış merkezi okulunda çalışan 7 dalgıç, farkındalık oluşturmak  ve bayram geleneğini yaşatmak için denizin 5 metre dibinde elini öpen çocuğa para ve hediye vererek bayramlaştı.

İlçede faaliyette gösteren Doğadayız dalış merkezi okulunda çalışan 7 dalgıç, Dalyan Koyu'nda gittiler. Dalgıçlar dalyan Koyu açıklarında 5 metreye dalış yaptı.

Hediye ve harçlık verdiler

Deniz dibinde sıraya geçen dalgıçların elini öpen çocuğa, bir kadın bayram hediyesi olarak gözlük, diğer kişi ise bayram harçlığı bir miktar para verdi.

Çocuğun parayı veren kişiye sarılması ilginç görüntüler oluşturdu. Dalgıç da birinin elinde "Mutlu Bayramlar" yazılı döviz açtı.

"Bilincin azaldığını gördük"

Dalış merkezi eğitmeni Can Aksakal, yaptığı açıklamada, ilçede çok güzel dalış noktalarının bulunduğunu söyledi.

Resmi ve dini bayramlarda hem dalış turizmine katkı sağlamak hem de bayramları kutlamak için farklı etkinlikler yaptıklarını belirten Aksakal, "Eskiden çocuklar bayramlarda büyüklerin elini öperdi. Şimdi bilincin azaldığını gördük. Biz de farkındalık oluşturmak istedik. Yaşı küçük arkadaşımız suyun altında anne ve babasının elini öptü. Çocuğa da maske ve para verildi" diye konuştu.

Yorumlara Git

Adları fondaş yalanda gardaş! ‘Vatandaş çıkacak Macron koşacak’ palavrası

Kahreden yangın haberi yürekleri dağladı! Üç engelli vatandaşımız hayatını kaybetti

“Dünya ortalamalarının üzerindeyiz elhamdülillah” Öğretmenlerimizle hareket ediyoruz

KKTC Cumhurbaşkanı’ndan BM ve Rumlara net cevap: Türkiye’nin ‘evet' demediği hiçbir fikir hayata geçemez!

Altın piyasaları tepetaklak! Bakın çeyrek altın kaç para?