AKİT MENÜ

Ekonomi

Yavuz Köprüsü’nde yolun yarısı geçildi

Türkiye’nin asırlık projelerinden biri olan 3. Boğaz Köprüsü’nü (Yavuz Sultan Selim) kurma çalışmaları hızla sürüyor. Her dört ayağı günde 2.5 metre yükselen ve yüzde 50’si tamamlanan köprü inşaatında yaklaşık 3 bin 500 personel ve bin 50 civarında iş makinesi 24 saat harıl harıl çalışıyor

2014-01-11 08:58:35
İZMİT / İSTANBUL - Tasarımı, şerit girişi ve kulelerin yüksekliği itibariyle dünyada bir ilk olan 3. Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim) Projesi’nde, yaklaşık 3 bin 500 personel ve bin 50 iş makinesiyle yürütülen çalışmaların yüzde 50’si tamamlandı. İbrahim Çeçen Holding’in (IC) İÇTAŞ ve Koreli Hyundai firmasıyla birlikte inşa ettiği köprünün 2015 yılında bitirilmesi hedefleniyor. Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, yaptığı açıklamayla İstanbul Boğazı üzerinde kurulan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün inşa çalışmaları hakkında bilgi verdi.

BOĞAZİÇİ VE FSM’DE BÜYÜK RAHATLAMA OLACAK

İstanbul’un dünyanın en büyük metropol şehirlerinden biri olduğunu ve her geçen gün nüfus ve araç sayısının arttığını belirten Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, ulaşım alanında çok önemli projelerin devam ettiğini ve hizmete sokulduğunu anlattı. İnsanların gelir seviyesi yükseldikçe taşıt sahiplik oranının da arttığını ifade eden Kartal, son yıllarda hayata geçirilen projeler ve 3. Boğaz Köprüsü’nün hizmete açılmasıyla İstanbul trafiğinin rahatlayacağını vurguladı.

Kartal, 3. köprünün İstanbul’a sağlayacağı faydanın çok büyük olacağını dile getirerek, “İstanbul trafiğinde büyük bir rahatlık sağlayacak. Her şeyden önce ağır taşıt trafiğinin tamamı 3. köprüyü kullanacak. Dolayısıyla ufak taşıtlarda, trafik hareketliliğinde büyük bir fayda sağlayacak. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinde büyük rahatlama olacak” diye konuştu.

AYAKLARIN UZUNLUĞU YERDEN 155 METREYE ÇIKTI

İstanbul, 3. köprü ve bağlantıları yolları, ana gövdenin tamamında, viyadük ve tünellerde çalışmaların sürdürüldüğünü anlatan Kartal, “Her 4 ayağın tamamında çalışmalar var. Her birinde günde ortalama 2-2,5 metre bir beton imalatımız söz konusudur. Bugün geldiğimiz noktada karadan itibaren 155’inci metreye yükselmiş durumdayız. Çalışmaların yüzde 50’sini tamamlamış, yani geçmiş durumdayız. Köprümüzün bağlantı yollarıyla birlikte 2015 yılında bitirilmesini hedefliyoruz. Malzemelerin bir kısmı yurtdışı ağırlıklı olmakla birlikte diğer imalatların tamamı Türkiye’den sağlanmaktadır. Çok büyük bir proje. Bağlantı yolları, viyadükler, tüneller var. Köprümüzün geçiş ücreti 3 dolar olacak” dedi.

KÖPRÜDE DEKORATİF AYDINLATMA OLACAK

Köprüde yaklaşık 3 bin 500 civarında personelin, bin 50 civarında iş makinesiyle 24 saat mesai yaptığını belirten İsmail Kartal, şunları kaydetti: “Köprüde, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki gibi dekoratif aydınlatma olacak. Bu köprümüzü diğer köprülerden farklı kılan en büyük özelliği, bu alanda dünyada bir ilk oluşudur. Köprü, tasarımı, şerit girişi ve kulelerin yüksekliği itibariyle dünyada bir ilktir. Kulelerin ortalama boyu 320 metredir. Garipçe tarafındaki kesim 322, Poyrazköy kesimindeki 318 metredir. Ortalama tünel yüksekliğimiz 320 metredir. 4 gidiş, 4 geliş ayrıca 2 demiryolu hattı bulunmaktadır. 10 şeritli bir platform söz konusu. Eğik askılı ve eğik gergili iki yapının birleşiminden oluşan bir tasarımdır. Bu durum itibariyle dünyada bir ilk olma özelliğini taşımaktadır.”

Deprem ve rüzgara dayanıklı


Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, depreme dayanıklı bir köprü inşaa ettiklerini vurgulayarak, bu tür köprülerin rüzgar ve deprem yükü esasına göre tasarlandığını kaydetti. Kartal, köprünün 2 bin 475 yılda olası bir depreme karşı stabil halde ayakta duracağını vurguladı.
Yorumlara Git

Mansur Yavaş-İmamoğlu kavgası CHP’de istifa getirdi!

Beşiktaş - Eyüpspor CANLI ANLATIM

CHP'de yeni kriz! Mansur Yavaş cephesinden İmamoğlu'na olay sözler: Siyasi kalpazan, proje çocuk

Fenerbahçe'den derbi açıklaması: İddialar gündemi altüst etti! Ali Koç soyunma odasına indi mi?

İtirafçının yeni sözleri bakanlığı harekete geçirdi! Narin Güran soruşturmasına özel ekip