AKİT MENÜ

Ekonomi

Anne-baba ölüm aylığı bağlama şartları farklı

Murat Özdamar, bir okurumuz tarafından anne-baba ölüm aylığı bağlanması konusuna ilişkin gazetemize yönelttiği soruyu cevapladı.

Soru: Ben ölen memur emeklisi eşimden dolayı dul aylığı alıyorum. SSK sigortalısı iken ölen çocuğumdan aylık almak için SGK’ya müracaat ettim. Bana aylık bağlamadılar. Oysa görümcem ölen memur emeklisi eşinden dul aylığı, ölen Bağ-Kur emeklisi babasından da yetim aylığı alıyor. Ayşe B.

Cevap: Ölen sigortalının kızına aylık bağlama şartları ile anne-babasına aylık bağlama şartları farklıdır. 5510 sayılı Kanun, ölen sigortalının anne ve/veya babasına ölüm aylığı bağlanmasını üç şarta bağlamıştır. Bu şartların birincisi anne-babanın diğer çocuklardan kazanılmış aylıklar hariç aylık almamasıdır. Kanunda yer alan “gelir ve/veya aylık bağlanmamış” olması ibaresinden anlaşılması gereken anne-babanın, kendi çalışması nedeniyle veya eşinden ya da anne-babasından ölüm aylığı almamasıdır. Siz eşinizde dul aylığı aldığınız için aylık alma şartlarını taşımıyorsunuz. Görümcenize ölen eşi dışında bağlanan ikinci aylık babasından ve Kanun babadan yetim aylığı bağlama şartları daha farklı belirlemiş.

Yorumlara Git

İçişleri Bakanlığı Duyurdu: CHP'li 2 Belediye Başkanı Görevden Uzaklaştırıldı

Türkiye’nin en önemli sorunu!

Meclis'ten Araç Sahipleri ve Öğrencilere Yeni Düzenleme: Tescil Süresi Uzatıldı, Eğlence Vergisinde Muafiyet Geldi

Belediyelere kamera uyarısı!

ABD o ülkedeki başkanlık seçimlerine müdahale etti!