Aktüel
Yavuz ayaklandı
İstanbul’un iki yakasını birbirine bağlayacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmalar devam ediyor. Köprünün güzergahındaki köylerde tatlı bir heyecan yaşanırken, Yavuz Sultan Selim’in ayakları da 170 metreye yaklaştı.
Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL - Türkiye’nin vizyonunu değiştirecek Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu çalışmaları hızla sürerken, otoyolun geçeceği güzergah üzerinde bulunan köylerde heyecan şimdiden başladı. Otoyol projesiyle köylerdeki hayat da değişmeye başlarken, istimlak edilecek alan içinde bulunan bir tarlanın sahibi toprağına öpüp koklayarak veda etti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ayakları ise 170 metreye yaklaştı.
Türkiye’nin modern İpekyolu olarak adlandırılan Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Kuzey Marmara Otoyolu güzergahında bulunan köylerde heyecan şimdiden başlarken, çalışmaları ise İhlas Haber Ajansı yakından görüntüledi. İstanbul etabı Odayeri’nden başlayarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü içine alacak olan proje, Paşaköy’de sona erecek.
PAŞAMANDIRA’DA HEYECANLI BEKLEYİŞ
Projenin etkileyeceği köyler arasında yer alan Beykoz Paşamandıra’da heyecanlı bekleyiş şimdiden sürüyor. Köylüler, otoyolun yapılmasını adeta dört gözle beklerken, Riva Kanal projesi de Paşamandıra’nın göbeğinden geçiyor. Adeta çifte piyangonun vurduğu Paşamandıra köyünün tek sıkıntısı ise çalışmalar sebebiyle kesilen içme suyu. Yaklaşık iki aydır çeşmelerinden su akmayan köylüler, çareyi damacana kullanmakta buluyor.
“GÖÇMEN KUŞLARI PROJEYİ DEĞİŞTİRDİ”
Projenin İstanbul için gerekli olduğunu ifade eden Paşamandıra köyü muhtarı İbrahim Yüksel, “Daha önce köyün içinden geçecekti ama proje değişti. Burada Riva Kanal projesi var ve göçmen kuşların güzergahında kalıyor. O yüzden değiştirdiler. Yukarıya almaları daha iyi, köyümüzde arazi kalmayacaktı. Biz buradan göç ederdik o zaman. Ben 60 yıldır bu köydeyim. Karayolunun yapıldığı yerde hayvan otlatırdık, mantar toplardık, gezerdik, odun kesmeye giderdik. Bunu hayal edemezdik, mümkün değil. 20 sene önce söyleseler yine yoktu. Kanal projesi köyümüzün içinden geçiyor. Otoyol, 700 metre üstümüzden geçiyor. Kanal Riva’da piyango vurdu. Otobanda bilmiyorum ama giriş çıkış verirlerse iş değişir” dedi.
150 YILLIK TOPRAĞINI ÖPÜP KOKLAYARAK VEDA ETTİ
Otoyolun geçeceği güzergah üzerinde bulunan ev ve arsalarda ise istimlak çalışmaları başladı. Ancak otoyolun güzergahında bulunan bazı evlere ise hala bir bilgi verilmedi. Ev sahipleri istimlak edileceğini düşünürken, hazırlıklarını ise bu yönde planlıyor. Kuzey Marmara Otoyolu güzergahının tam üstünde arazisi bulunan Selahattin Cephe, dedesinden kalan 150 yıllık topra ğını öpüp koklayarak veda etti.
Kuzey Marmara Otoyolu’nun etkileyeceği yerleşim alanlarından birisi de, 600 yıllık geçmişi bulunan Öğümce Köyü. Köy sakinlerinden Coşkun Yıldız “Osmanlı’nın ilk fethe gelen ailelerin çocuklarıyız. Biz buraya avlanmaya geliyorduk. Kestane toplamaya geliyorduk. Köy çocuklarının yapmış olduğu her şeyi yapardık. Biz burada zor gezerdik. Şimdi buraları top sahası yaptılar. Buraya artık gelemiyoruz. Girmek çıkmak mümkün değil. Mağdur olan çok arkadaşımız var. Hazine alanları diye adlandırılan alanlardan hiçbir bedel alamayacaklar” şeklinde konuştu.
EKİPLER MODERN İPEKYOLU İÇİN GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYOR
İnşaatın sürdüğü alanda ise kamyonlar adeta durmadan çalışıyor. Gece, gündüz demeden yürütülen çalışmalarda kamyonların biri geliyor, diğeri gidiyor. İş makinelerinin sesi ise ormanın her bölgesinden duyuluyor. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Odayeri Kavşağı’ndan başlayarak Paşaköy Kavşağında sona erecek. Yaklaşık 60 kilometre uzunluğundaki proje tamamlandığında 2x4 şerit yol olacak. Toplam 6 milyar dolarlık yatırım bütçesi ve yap-işlet-devret modeliyle yapılacak olan 3. Köprü 260 kilometrelik çevreyolu ile İstanbul’un günlük 50 bin TIR ve kamyon yükünün tamamını alacak.
Projenin İstanbul ayağı, Odayeri Kavşağından başlayarak, mevcut Mahmutbey Batı Kavşağı’na gerekli düzenlemeler yapılarak bağlanacak şekilde, yaklaşık 22 kilometre 2x4 şeritli otoyol bağlantı yolu ve Reşadiye Kavşağı’ndan başlayarak Çamlık Kavşağına kadar, yaklaşık 13 kilometre 2x4 şeritli otoyol bağlantı yolunu kapsıyor.
Türkiye’nin modern İpekyolu olarak adlandırılan Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Kuzey Marmara Otoyolu güzergahında bulunan köylerde heyecan şimdiden başlarken, çalışmaları ise İhlas Haber Ajansı yakından görüntüledi. İstanbul etabı Odayeri’nden başlayarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü içine alacak olan proje, Paşaköy’de sona erecek.
PAŞAMANDIRA’DA HEYECANLI BEKLEYİŞ
Projenin etkileyeceği köyler arasında yer alan Beykoz Paşamandıra’da heyecanlı bekleyiş şimdiden sürüyor. Köylüler, otoyolun yapılmasını adeta dört gözle beklerken, Riva Kanal projesi de Paşamandıra’nın göbeğinden geçiyor. Adeta çifte piyangonun vurduğu Paşamandıra köyünün tek sıkıntısı ise çalışmalar sebebiyle kesilen içme suyu. Yaklaşık iki aydır çeşmelerinden su akmayan köylüler, çareyi damacana kullanmakta buluyor.
“GÖÇMEN KUŞLARI PROJEYİ DEĞİŞTİRDİ”
Projenin İstanbul için gerekli olduğunu ifade eden Paşamandıra köyü muhtarı İbrahim Yüksel, “Daha önce köyün içinden geçecekti ama proje değişti. Burada Riva Kanal projesi var ve göçmen kuşların güzergahında kalıyor. O yüzden değiştirdiler. Yukarıya almaları daha iyi, köyümüzde arazi kalmayacaktı. Biz buradan göç ederdik o zaman. Ben 60 yıldır bu köydeyim. Karayolunun yapıldığı yerde hayvan otlatırdık, mantar toplardık, gezerdik, odun kesmeye giderdik. Bunu hayal edemezdik, mümkün değil. 20 sene önce söyleseler yine yoktu. Kanal projesi köyümüzün içinden geçiyor. Otoyol, 700 metre üstümüzden geçiyor. Kanal Riva’da piyango vurdu. Otobanda bilmiyorum ama giriş çıkış verirlerse iş değişir” dedi.
150 YILLIK TOPRAĞINI ÖPÜP KOKLAYARAK VEDA ETTİ
Otoyolun geçeceği güzergah üzerinde bulunan ev ve arsalarda ise istimlak çalışmaları başladı. Ancak otoyolun güzergahında bulunan bazı evlere ise hala bir bilgi verilmedi. Ev sahipleri istimlak edileceğini düşünürken, hazırlıklarını ise bu yönde planlıyor. Kuzey Marmara Otoyolu güzergahının tam üstünde arazisi bulunan Selahattin Cephe, dedesinden kalan 150 yıllık topra ğını öpüp koklayarak veda etti.
Kuzey Marmara Otoyolu’nun etkileyeceği yerleşim alanlarından birisi de, 600 yıllık geçmişi bulunan Öğümce Köyü. Köy sakinlerinden Coşkun Yıldız “Osmanlı’nın ilk fethe gelen ailelerin çocuklarıyız. Biz buraya avlanmaya geliyorduk. Kestane toplamaya geliyorduk. Köy çocuklarının yapmış olduğu her şeyi yapardık. Biz burada zor gezerdik. Şimdi buraları top sahası yaptılar. Buraya artık gelemiyoruz. Girmek çıkmak mümkün değil. Mağdur olan çok arkadaşımız var. Hazine alanları diye adlandırılan alanlardan hiçbir bedel alamayacaklar” şeklinde konuştu.
EKİPLER MODERN İPEKYOLU İÇİN GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYOR
İnşaatın sürdüğü alanda ise kamyonlar adeta durmadan çalışıyor. Gece, gündüz demeden yürütülen çalışmalarda kamyonların biri geliyor, diğeri gidiyor. İş makinelerinin sesi ise ormanın her bölgesinden duyuluyor. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Odayeri Kavşağı’ndan başlayarak Paşaköy Kavşağında sona erecek. Yaklaşık 60 kilometre uzunluğundaki proje tamamlandığında 2x4 şerit yol olacak. Toplam 6 milyar dolarlık yatırım bütçesi ve yap-işlet-devret modeliyle yapılacak olan 3. Köprü 260 kilometrelik çevreyolu ile İstanbul’un günlük 50 bin TIR ve kamyon yükünün tamamını alacak.
Projenin İstanbul ayağı, Odayeri Kavşağından başlayarak, mevcut Mahmutbey Batı Kavşağı’na gerekli düzenlemeler yapılarak bağlanacak şekilde, yaklaşık 22 kilometre 2x4 şeritli otoyol bağlantı yolu ve Reşadiye Kavşağı’ndan başlayarak Çamlık Kavşağına kadar, yaklaşık 13 kilometre 2x4 şeritli otoyol bağlantı yolunu kapsıyor.