Sağlık

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yemeli?

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yemeli? Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapılmalıdır, vatandaşlarımız sıklıkla araştırıyor. Bunun için öncelikle bağışıklık sisteminin görevi nedir bilinmelidir. Sonrasında bağışıklık sistemini güçlendiren takviyeler ya da bağışıklık sistemini güçlendiren içecekler tüketilebilir. Peki ama en güçlü bağışıklık güçlendirici ve bağışıklık güçlendirici yiyecekler nelerdir? İşte "Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalı?" sorusunun cevabı...

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yemeli?
-

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yemeli? Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapılmalıdır, vatandaşlarımız sıklıkla araştırıyor. Bunun için öncelikle bağışıklık sisteminin görevi nedir bilinmelidir. Sonrasında bağışıklık sistemini güçlendiren takviyeler ya da bağışıklık sistemini güçlendiren içecekler tüketilebilir. Peki ama en güçlü bağışıklık güçlendirici ve bağışıklık güçlendirici yiyecekler nelerdir? İşte "Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalı?" sorusunun cevabı...

Bağışıklık sistemi, bir canlıdaki hastalıklara karşı savunma mekanizmasını oluşturan, patojenleri ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden, vücudu yabancı ve zararlı maddelerden koruyan karmaşık bir sistemdir.

Bağışıklığı sağlayan organlar ve görevleri

  • Gözyaşı Bezi: Gözyaşı salgılayarak toz, kir ve yabancı maddeler karşı gözü yıkar.
  • Tükürük Bezleri: Tükürük üreterek mikroplara karşı direnir ve onları uzaklaştırır.
  • Burun – Boğaz: Yapışkan mukus sıvısı üreterek yabancı maddeleri tutar.
  • Mide: Asit üreterek besinlerle giren birçok mikrobu bağırsaklara ulaşmadan yok eder.
  • Deri: Birçok hastalık mikrobunun vücuda girişini engeller.
  • Lenf Düğümleri: Yabancı maddeleri süzer ve içindeki akyuvarlar sayesinde onları yok eder.

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

YOĞURT: Probiyotik bakteriler, proteinler, D ve B vitaminleri, kalsiyum ve diğer vitaminlerden zengin yapısı, içindeki omega-3 gibi süper yağlarla birleşince yoğurt otomatik olarak birinci sıraya yerleşiyor.

KEFİR: Tam bir “probiyotik bombası" olarak bilinen kefir en güçlü, en etkili bağışıklık güçlendirici içecektir.

TURŞULAR: Turşuların hepsi güçlü birer bağışıklık dostudur. Fakat özellikle lahana turşusunu hastalarıma öneriyorum.

BALIK: Omega-3 yağlarından zengin yapısı, kaliteli proteinlere sahip oluşu, D vitamini, fosfor ve kalsiyum zenginliği “bağışıklık dostu besinler” sıralamasında balığı önemli ve ayrı bir konuma getirir.

PREBİYOTİK GIDALAR: Olgunlaşmamış muz, bamya, pırasa, elma, yer elması, pancar, kereviz bence en önemlileridir.

Bağışıklık sistemini güçlendirici içecekler

  • Karahindiba çayı
  • Papatya çayı
  • Matcha
  • Ginseng çayı
  • Ginseng çayı
  • Okaliptüs çayı
  • Nane çayı
  • Sıcak ballı süt
  • C vitaminli meyve suları
  • Ekinezya çayı
  • Zencefil çayı

Bağışıklık sistemini güçlendiren vitaminler

  • B6 vitamini

B6 vitamini bağışıklı sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur.  En çok et, balık, tam buğday ekmeği, yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. Yeterli ve dengeli bir diyet tüketenler günlük B6 vitamini gereksinimini rahatça karşılar.

  • A vitamini

Antioksidan özelliği bulunduğundan ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiğinden A vitamini içeren gıdalar, her gün mutlaka tüketilmelidir. A vitamini havuç, ıspanak, brokoli, biber, kayısı, mandalina, portakal, yumurta ve süt gibi gıdalarda bulunur.

  • C vitamini

C vitamini, suda eriyen vitaminlerdendir. C vitaminin bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği özellikle gribe karşı koruyucu özelliği olduğu için mutlaka tercih edilmelidir. C vitamini portakal, mandalina, limon gibi turunçgillerde, kuşburnu, biber, kivi, brokoli, maydanoz ve roka gibi gıdalarda bolca bulunmaktadır. Vitamin, mineral ve aynı zamanda lif yönünden çok zengin olduğu için salata öğle ve akşam öğünlerinde mutlaka bulunmalıdır. Sigara içenlerin vücutlarındaki C vitamini miktarı içmeyenlere göre daha az bulunduğundan bu kişiler C vitamini içeren gıdaları daha sıklıkla tüketmelidirler.

  • E vitamini

Antioksidan özelliği olan aynı zamanda da bağışıklık sistemi üzerinde olumlu özellikleri olan E vitamini en çok bitkisel yağlarda, yeşil yapraklı sebzelerde, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlarda, et, yumurta gibi gıdalarda bulunur.

 

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.