Ekonomi

Çin’le ticarette çeşitlilik atağı

Türk şirketleri, Çin’in önümüzdeki 5 yılda 10 trilyon dolara çıkması beklenen ithalat hacminden pay almak için Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na çıkarma yaptı. Gıdadan kozmetiğe, medikalden tekstile pek çok alandaki KOBİ’ye yeni ihracat kapısı açması beklenen fuara ilk etapta 59 Türk firması katıldı.

Çin’le ticarette çeşitlilik atağı
-

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Çin pazarından Türk ihracatçısının daha fazla pay alması için çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda; TİM koordinasyonunda, dünyanın en büyük ithalat fuarı olan Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na (CIIE) milli katılım organizasyonu gerçekleştirildi. 10 Kasım’a kadar ziyaretçileri ağırlayacak olan fuarda; gıdadan, kozmetiğe, medikalden tekstile farklı sektörlerden 59 Türk firması ve 5 kurum ürünlerini tanıtırken, Türk standında gerçekleştirilen şov ve etkinliklere katılımcılar yoğun ilgi gösteriyor.

Firma sayımız giderek artıyor

TİM Başkanı İsmail Gülle, Çin’in önümüzdeki 5 yılda 10 trilyon dolara çıkması beklenen ithalat hacminden Türk ihracatçısının daha fazla pay almasını hedeflediklerini söyledi. Gülle, “Her sene fuara katılan firma sayımız giderek artıyor. 2018 yılında yapılan iş birliği anlaşmaların tutarı 620 milyon dolar seviyelerinde gerçekleşmişti. Bu sene daha yoğun bir ilginin ve daha büyük çapta ticaret anlaşmalarının yapılacağını bekliyoruz. AB tarafında yavaşlayan talep, Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerini daha cazip hale getiriyor. Bunu aylık açıkladığımız ihracat rakamlarında da görüyoruz. 2019 yılı 10 aylık ihracat rakamlarımız da Uzakdoğu pazarındaki talebe yöneldiğimizi doğrular nitelikte” diye konuştu

Yeni ticaret fırsatları

Çin ile yaptığımız karşılıklı ticarete bir denge getirmeye odaklanmış durumda olduklarını kaydeden İsmail Gülle, “Kuşak – Yol inisiyatifi çerçevesinde Avrasya’nın dünyaya entegrasyonu, beraberinde büyük projeleri ve yeni ticaret fırsatlarını da getireceği için; Çin’in Türkiye ile Türkiye’nin de Çin ile daha güçlü ilişkiler kurması, karşılıklı ticaretin kalıcı etki yaratması anlamında çok değerli. Bu gibi milli katılım ile gerçekleşecek ithalat – ihracat fuarları, Türkiye’nin çok yönlü dış politikası anlamında da Çin ile karşılıklı kazan – kazan formülüyle daha büyük adımlar atılmasına ön ayak olacaktır” dedi.

Çin’e gıda ihracatında hedef 1 milyar $

Bu arada Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Heyetine Başkanlık eden EİB Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, Çin’in meyve tüketiminin çok fazla olduğunu, amaçlarının bu büyük pazara yaptıkları ihracatı katlanarak arttırmak olduğunu söyledi.

Ege İhracatçı Birlikleri’nin yıllık 5 milyar dolarlık gıda ürünleri ihraç ettiğine dikkati çeken Celep, “2018 yılının Ocak – Ekim döneminde Çin’e 110 milyon dolar olan gıda ihracatımızı, 2019 yılının 10 aylık döneminde yüzde 86 artırarak 205 milyon dolara çıkardık. Çin’e önümüzdeki 2-3 yılda yıllık 1 milyar dolar gıda ürünleri ihraç etmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Yeni Akit Gazetesi

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.