Kadın - Aile

Çocukları uykuya nasıl ikna ederiz?

Çocukları uyutmak ebeveynler için oldukça zor bir süreç olabiliyor. Gün içerisinde ne yediğinden hangi aktiviteleri yaptığına kadar detayların belirlediği gece uykusu çocuklarda değişkenlik gösterebilir. Kimi zaman kolayca uyuyakalan çocuğunuz kimi zaman yatağa gitmemek için birçok bahane öne sürebilir. Peki, çocukları uyutmanın kolay yolları var mıdır? Çocukları uykuya nasıl ikna ederiz? İşte detaylar...

Çocukları uykuya nasıl ikna ederiz?
-

Çocukları uyutmak ebeveynler için oldukça zor bir süreç olabiliyor. Gün içerisinde ne yediğinden hangi aktiviteleri yaptığına kadar detayların belirlediği gece uykusu çocuklarda değişkenlik gösterebilir. Kimi zaman kolayca uyuyakalan çocuğunuz kimi zaman yatağa gitmemek için birçok bahane öne sürebilir. Peki, çocukları uyutmanın kolay yolları var mıdır? Çocukları uykuya nasıl ikna ederiz? İşte detaylar...

Çocukları uykuya nasıl ikna ederiz?

Kişiselleştirilmiş bir yatma zamanı ayarlayın

Okul çağındaki çocukların her gece 9 ila 12 saat arasında uykuya ihtiyacı vardır, ancak uyku gereksinimlerinde ve kalıplarda çok değişkenlik bulunmaktadır. Çoğu çocuğun, ne yaparsanız yapın, fazla değişmeyen huyları vardır. Örneğin, bazı çocukları ne kadar geç yatırsanız bile sabahları erkenden kalkarlar. Bunun için çocuğunuzun uykusunu takip edin ve ona göre uyku saati ayarlayın. 

Uyanma zamanı ayarlayın

Çocuğunuzun ne kadar uykuya ihtiyacı olduğunu ve ne zaman yatağa yattığını biliyorsanız, günlük uyandırma süresini ayarlamak basit matematiktir. Çocuğunuzun hafta sonları ve bayramlarında biraz daha uyumasına izin vermek cömerttir, ancak sizi uzun ve uykusuz bir akşamın beklediğini bilin. Fazla uyku çocuğu jet-lag gibi etkileyecektir, bu da vücudunun yatmadan önce yorgun hissetmesine neden olur.

Uyku Saatlerinden tutarlı Olun

Bebekler, küçük çocuklar ve okul öncesi çocuklar için rutin saatler özellikle önemlidir. Yataktan önce özel şeyler yapmak, örneğin banyo ve öykü anlatma işlemleri rutin olarak uygulayın. Sırada ne olacağını bilmek çocuğunuz için rahatlatıcı olacaktır. Çok geçmeden çocuğunuzun vücudu rutinin başlangıcında otomatik olarak uyku moduna geçecektir.

Yatmadan en az iki saat önce televizyonu kapatın

Araştırmalar, bir televizyon ekranından (veya bilgisayar monitöründen) gelen ışığın melatonin hormonunun üretimine müdahale edebildiğini gösteriyor. Melatonin uyku-uyanma döngülerinin önemli bir parçasıdır. Melatonin seviyeleri en yüksek seviyedeyken, çoğu insan uykudur ve yatağa hazırdır. Yatmadan önce yalnızca yarım saat TV seyretmesi, çocuğunuzu iki saat daha geç uykuya dalmasına neden olur.

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.