Okur Postası

Genelge ve bürokrasi...

Gazetemiz okurlarından Ali Yiğit, "Genelge ve bürokrasi..." başlıklı yazısını bizimle paylaştı.

Genelge ve bürokrasi...
-

Ali Yiğit/Malatya

​Genelge yayınlamak; yani aksak giden işlerin düzeltilmesi, bir konuya açıklık getirilmesi veya yaptırım uygulanması için çıkartılır..Daha değişik başlıklar altında da genelge yayınlanır..

Aksak giden işlerin düzeltilmesi için yayınlanan genelge okunduğunda birçok vatandaşı rahatlatır.. Özellikle “Bürokrasi”nin ortadan kaldırılması veya azaltılması için yayınlanan genelgeler vatandaşa rahat bir nefes aldırır.. Elbetteki sahada uygulamaya gelince işlerin tekrar eski haline dönmesi hayal kırıklığına sebep verir..

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyib Erdoğan’ın defaatle bürokrasinin azaltılması için genelge yayınladığına şahitliğimiz vardır.. Ancak bürokrasinin köşe başında nöbet tuttuğunu hatırlatmakta fayda var sanırım..

Genelge=Bürokrasi= sahada uygulanış.. Aslında birbirine tezat kelimeler.. Genelge yayınlanması bürokratik işlerin azalacağını işaret ederken sahada genelge kayboluyor.. Hani duvarda asılı reçeteye benziyor.. Reçetedeki ilaçlar alınıp içilmedikten sonra tedavi gerçekleşmiyor.. Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Selahattin GÜRKAN 9 Nisan 2019 günü tasarruf tedbirleriyle birlikte yayınladığı genelgenin son maddesi şöyleydi.. “Günümüz çağdaş kamu yönetiminin temel felsefesi; vatandaşa güveni esas alan, devlet-vatandaş ilişkilerinde kırtasiyeciliğe kaçmayan ve bürokrasi içinde boğulmayan, vatandaş taleplerinin en kolay, en seri ve en uygun şekilde sonuçlandırılmasını amaçlayan ‘vatandaş odaklı’ bir yönetimi gerçekleştirmektir. Bu hususa Belediyemizce azami özen gösterilecektir.” Genelgeyi birçoğunuz okumuşsunuzdur ben yine tekrar etmek istedim..

Belirtilen ana konu vatandaş odaklı hizmet anlayışıyla birlikte bürokrasi içinde vatandaş boğulmayacak.. İşin en önemli kısmı ise sahaya yansıması...

Evet Başkanımız daha yeni.. Bu konudaki işleyiş ileri ki günlerde kendini gösterecektir..

Şimdi bir örnek vereyim..

Yaklaşık 3 ay önce Tecde’de ana yol üzerinde bulunan bir sitenin kanal gider atık borularında tıkanıklık oluyor.. Maski gelip sorunu gideriyor.. Gider atık borusu site olduğu için belli bir ücret faturaya yansıyor.. Gider boruları kaldırım altında olduğu için kaldırım taşları haliyle sökülüp bir kenara bırakılıyor..

MASKİ ekiplerine soruluyor..Kaldırım tamiratı ne olacak.. Cevap; Belediyeye bildireceğiz yol altyapı ekipleri gelip yapacaklar.. Aradan 15 gün geçiyor gelen giden yok.. Site yöneticisi 4445144’den sorunu bildiriyor..Bir ekip gelip fotoğrafını çekip gidiyor.. Yine gelen giden yok.. Site yöneticisi muhtarı arıyor.. Muhtar tekrar bildiriyor.. Belediye ekipleri gelip tekrar fotoğraf çekip gidiyor..Yine gelen giden yok.. Birkaç gün sonra Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından muhtar ve site yöneticisi aranıyor.. Bir talebiniz olmuş talebiniz yerine getirildi mi. Cevap hayır gelen giden olmadı..Yönetici tekrar arayarak kayıt düşüyor.. Muhtar tekrar arıyor kayıt düşüyor..

Netice günde yüzlerce insanın yürüyüş yaptığı yerdeki kaldırım taşları hâlâ kenarda bekliyor..

Faturaya yansıyan ücret ödeniyor.. Ödenmediği taktirde zaten cezası ile birlikte alınıyor..

Yayınlanan genelgede ne deniyor.. Vatandaş bürokrasi içerisinde boğulmayacak.. Bir kaldırım tamiratı için yukarıdaki işlemler bürokrasinin hangi ayağını oluşturuyor.. Yorum siz değerli okuyucularımıza ait..

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.