Kadın - Aile

Gripten korunmak için ne yapmalıyız ve ne yemeliyiz?

Grip ve nezle son zamanlarda oldukça yoğun bir şekilde yayılıyor. Grip olan kişinin halsiz olması, yapacağı işi ve bedenini olumsuz etkiliyor. Peki ama gripten nasıl korunmak gerekir? Grip olduktan sonra nasıl çözümler bulunmalı? Grip olmamak için ne yemeliyiz? İşte detaylar...

Gripten korunmak için ne yapmalıyız ve ne yemeliyiz?
-

Grip ve nezle son zamanlarda oldukça yoğun bir şekilde yayılıyor. Grip olan kişinin halsiz olması, yapacağı işi ve bedenini olumsuz etkiliyor. Peki ama gripten nasıl korunmak gerekir? Grip olduktan sonra nasıl çözümler bulunmalı? Grip olmamak için ne yemeliyiz? İşte detaylar...

Bolca sıvı tüketimi grip ve nezlenin önüne geçen bir detaydır. Bunun dışında C vitamini tüketimi, çiğ olarak meyve ve sebze yemek de bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesini sağlayan faktörlerdendir. Aynı zamanda uçucu yağları -biberiye, kekik, limon, lavanta vs.- kaynar suyun içerisine koyarak koklamaya ya da bir miktar fazla yaparak odanın içerisine dağılmasına yardımcı olarak, mikropların kırılmasına sebep olabilirsiniz.

Grip olmamak ve olduktan sonra mikropları uzaklaştırmak için;

  • Tuzlu su ile gargara yapın,
  • Limonlu su için veya limon kabuğunu suya koyarak gargara yapın,
  • Zencefil-bal, limon-bal, zerdeçal-bal, karabiber-bal karışımlarını sabah-akşam tüketmeye çalışın,
  • Tokalaşma, sarılma gibi sosyal aktiviteleri yapmaktan kaçının,
  • Bir şişe suyu yanınızda taşıyın ve sık sık suyu tüketmeye çalışın. Bu sayede boğaz bölgesi tahriş olmayacak, nemli kalacak ve bakteri üremesine sebep olmayacaktır.

Grip Olmamak İçin Ne Yemeliyiz?

  • Sebzeli tavuk suyu
  • Sarımsak
  • Soğan
  • Zencefil
  • Zerdeçal
  • Elma
  • Karabiber
  • Havuç
  • Turp
YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.