Sağlık

Hafızayı güçlendiren yiyecekler | Hafızayı güçlendirmek için ne yemeli?

Hafızanızı güçlendirmek için hangi besinlerin tüketilmesi gerektiği araştırılmakta. Son zamanlarda, hafızada zayıflama ve unutkanlık oldukça yaygınlaşmış durumda. Öyle ki, gençler bile hafıza problemlerinden şikayet etmeye başladı. Peki hafızayı güçlendirmenin yolları neler? Hafıza nasıl güçlenir? İşte hafızayı güçlendirmek için ne yemeli? sorusuna ilişkin haberin detayları.

Hafızayı güçlendiren yiyecekler | Hafızayı güçlendirmek için ne yemeli?
-

Hafızanızı güçlendirmek için hangi besinlerin tüketilmesi gerektiği araştırılmakta. Son zamanlarda, hafızada zayıflama ve unutkanlık oldukça yaygınlaşmış durumda. Öyle ki, gençler bile hafıza problemlerinden şikayet etmeye başladı. Peki hafızayı güçlendirmenin yolları neler? Hafıza nasıl güçlenir?

Eskiden hafızanın zayıflanmasının tamamen yaşlanma ile ilgili olduğu düşünülürken günümüze, yetersiz beslenmenin de hafızanın zayıflamasına neden olduğu bilinmektedir. Yediğimiz gıdalar ve yemedikleriniz beyin fonksiyonlarını etkileyerek konsantrasyonunun ve hafızanın ilerleyen yaşa rağmen keskin kalmasını sağlayabilir. 

Hafıza güçlendiren yiyecekler neler?

Çeşitli renklerde sebzeler, flavonoidler bakımından zengin meyveler ve esansiyel yağ asitlerini içeren balıklardır. 

Hafızayı güçlendirmek için ne yemeli?

Hafızayı güçlendiren ve beyni yaşlanmasının etkilerine karşı koruyan bazı gıdalar merak edilmekte. İşte o gıdalar: Yumurta içerdiği vitaminlerle hafızaya katkıda bulunabilir ancakher gün yumurta yemek aynı zamanda kolestrerolü yükseltebilir.

Hafızayı neler güçlendirir?

Balık yağı (Omega3) Balık oranı yüksek olan gıdalar genellikle belleği güçlendirmek için tavsiye edilmez ancak omega 3 yağ asitleri bilişsel fonksiyon üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Haftada en az 2 kez özellikle omega 3 bakımından oldukça engin olan ton, somon gibi yağlı deniz balıklarının tüketmek beyninizin ihtiyaç duyduğu omega 2 yağ asitlerini almanız için yeterli olacaktır. 

Sebzeler K vitamini bakımından zengin brokoli, kuşkonmaz ve ıspanak gibi sebzeler beyin gücünü artırarak hafıza ve konsantrasyon gibi fonksiyonlarını geliştirebilir. Polifenol içeren kırmızı lahana beyindeki hücre hasarını dolasıyla alzheimer riskini azaltan sebzeler arasında gösterilmektedir. Kırmızı soğanda bulunan fisetinin ise uzun dönemli hafızayı arttırdığı yönünde bazı araştırmalar bulunmaktadır. 

Meyveler antioksidan bakımından zengin olan yaban mersini, çilek, böğürtlen, hücre hasarına neden olan serbest radikallere karşı beyin korur. Hafızayı güçlendiren ve beyni koruyan diğer meyveler arasında kırmızı üzüm, kivi, portakal ve elma ilk sıralarda gösterilmektedir. 

Ispanak B vitamini ve folat açısından zengin ıspanak, diğer yapraklı sebzelerle birlikte hafızayı güçlendirmek için kullanılır.

Çikolata yüksek kakao içiren siyah çikolata beyin reseptörlerini aktive eden endorfin salınımını artırır. Endorfin arttıkça konsantrasyon artar ve ruh hali yukarı taşınır.

Süt ve süt ürünleri, organik yogurt, yağsız süt ve az yağlı peynir yüksek protein miktarlarıyla vücut dokularının gelişmesine yardımcı olur ve odaklanma ile hafızayı geliştirir.

 

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.