Sağlık

Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur ne işe yarar

Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur? Sağlıklı karbonhidratın bulunduğu besinleri vatandaşlar tarafından merak edilmekte. Sağlıklı karbonhidrat hazmı kolaylaştırır, bağırsak ve midede bu Sağlıklı karbonhidratlı gıdalar kaldıkça tokluk hissi verir. Sağlıklı karbonhidratlar mutlaka tüketilmeli. Karbonhidrat nedir, ne demektir, ne işe yarar, karbonhidratın faydaları nelerdir, hangi yiyeceklerde besinlerde yemeklerde karbonhidrat vardır, nerelerde bulunur? İnsan için hayati öneme sahip karbonhidratlı yiyecekler, beynin komutasındaki vücut fonksiyonlarının gerçekleştirilebilmesi için enerji deposudur.

Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur ne işe yarar
-

Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur? Sağlıklı karbonhidratın bulunduğu besinleri vatandaşlar tarafından merak edilmekte. Sağlıklı karbonhidrat hazmı kolaylaştırır, bağırsak ve midede bu Sağlıklı karbonhidratlı gıdalar kaldıkça tokluk hissi verir. Sağlıklı karbonhidratlar mutlaka tüketilmeli. Karbonhidrat nedir, ne demektir, ne işe yarar, karbonhidratın faydaları nelerdir, karbonhidrat hangi yiyeceklerde, besinlerde, yemeklerde karbonhidrat vardır, nerelerde bulunur? İnsan için hayati öneme sahip karbonhidratlı yiyecekler, beynin komutasındaki vücut fonksiyonlarının gerçekleştirilebilmesi için enerji deposudur.

Ana besin unsurlarından biri olan karbonhidratların temel görevi vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi temin etmektir. Karbonhidrat vücut için gereklidir ve belirli oranlarda alınması dengeli beslenme, organların ve kasların fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gereken enerjinin sağlanması açısından önemlidir. Sindirim sistemi gıdalar yoluyla alınan karbonhidratı glikoza (kan şekeri) dönüştürür. Bu şeker organların çalışması, yeni hücre ve doku oluşumu için kullanılır. Şekerin fazlası, daha sonra ihtiyaç duyulduğunda kullanılmak üzere karaciğerde depolanır. Karbonhidratlar basit ve kompleks karbonhidrat olarak 2’ye ayrılır. Basit karbonhidratlar meyveler, sebzeler, süt ve süt ürünlerinde bulunur. Tam tahıl ekmekler, kahvaltılık gevrekler, nişastalı sebzeler ve baklagiller ise kompleks karbonhidrat içerir. Kompleks karbonhidratlı yiyecekler aynı zamanda besin lifi bakımından zengindir. 

Karbonhidratlar nasıl tüketilmeli?

Beslenme uzmanlarının önerisi şu şekilde: Yemeklerinizde esktra şeker ekmeden ve sonradan şeker eklenen işlenmiş hazır gıdaları olabildiğince az tüketilmesi, genel sağlığın korunması ve düzgün çalışan bir sindirim sistemi için daha çok kompleks karbonhidrat bakımından zengin gıdaların tüketilmesi şeklindedir. İyi ve kötü karbonhidratları birbirinden ayırmak gerekir. Kötü  karbonhidratlar kaynakları beyaz ekmek, beyaz pirinç, beyaz şeker, tatlılar ve diğer işlenmiş gıdalardır. Bu gıdaların besin değerleri düşüktür. Çok az lif içerirler ve kan şekerinde dalgalanmalara yol açarlar. 

Sağlıklı karbonhidrat hangileri?

Baklagiller, mercimek, fındık, fıstık, ceviz, esmer pirin, bezelye, badem. Bütün bunların içinde sağlıklı karbonhidrat vardır. Sebze tüketilebilir. 

 

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.