Sağlık

Karbonhidrat kilo aldırır mı?

Ana besin unsurlarından biri olan karbonhidratların temel görevi vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi temin etmektir. Karbonhidrat vücut için gereklidir ve belirli oranlarda alınması dengeli beslenme, organların ve kasların fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gereken enerjinin sağlanması açısından önemlidir. Peki karbonhidrat kilo aldırır mı? Karbonhidrat kilo yapar mı? Karbonhidrat tozları kilo aldırır mı? Fazla karbonhidrat kilo aldırır mı? İşte detaylar.

Karbonhidrat kilo aldırır mı?
-

Ana besin unsurlarından biri olan karbonhidratların temel görevi vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi temin etmektir. Karbonhidrat vücut için gereklidir ve belirli oranlarda alınması dengeli beslenme, organların ve kasların fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gereken enerjinin sağlanması açısından önemlidir. Peki karbonhidrat kilo aldırır mı? Karbonhidrat kilo yapar mı? Karbonhidrat tozları kilo aldırır mı? Fazla karbonhidrat kilo aldırır mı? İşte detaylar.

Fazla karbonhidratın aynı fazla protein veye fazla yağ gibi yan etkileri olabilir. Gereğinden çok karbonhidrat tüketirseniz aldığınız kalori de doğru orantılı artar ve kilo alabilirsiniz. Eğer gerekenden az karbonhidrat tüketirseniz bu kalori eksikliğine (beslenme yetersizliği) yol açabilir. Ancak dengeli bir beslenme programı uyguluyorsanız her iki durum için de endişe etmenize gerek yok. Diyet listeleri üzerinde yapılan araştırmalar düşük karbonhidratlı, düşük proteinli veye Akdeniz stili diyetlerin uzun dönemde birbirinden farklı olmadığını ve bu diyetlerin hiç birinin diğerinden daha hızlı y ada sağlıklı kilo verdirmediğini ortaya koymaktadır. 

Sağlıklı karbonhidrat nasıl tüketilmeli?

Güne tam tahıllı besinlerle başlayın. Sabah kahvaltısında müsli ya da şeker eklenmemiş kahvaltılık gevrek yiyebilirsiniz. 1-2 dilim tam tahıl ekmeği, kepek ekmeği diğer seçenekler arasında. Üretiminde rafine edilmiş şeker kullanılan beyaz ekmek yerine tam tahıl ekmeği tüketin. Normal makarna yerine keperli makarna ve esmer pirinç tüketin. Fasulye çeşitleri hem yavaş sindirilen iyi karbonhitratlar hem e protein bakımından oldukça zengindir. Beyaz un, esmer ve beyaz şeker, mısır şurubu, tatlandırıcılar, işlenmiş şekerle üretilen atıştırmalıklar, pastane işleri, tatlılar bunlardan da uzak durmakta fayda vardır.  

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.