Otomotiv

Otomobil sektöründe hibrit dönüşümü

Dünya otomotiv sektörü büyük bir dönüşüm içinde. Benzinli ve dizel modellerin üretiminden uzaklaşmaya başlayan dünya devleri hibrit araçlara yöneldi. Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de pek çok kişi hibrit otomobilleri tercih etmeye başladı.

Otomobil sektöründe hibrit dönüşümü
-

Elektrik motor desteğiyle çalışan hibrit araçlara ilgi tüm dünyada hızlı bir artış gösteriyor. Çevreye daha az zarar veren hibrit araçlar otomobil tutkunlarının yeni gözdesi haline geldi. Dünya genelinde hibrit otomobillere olan ilgi arttıkça otomotiv sektöründe bir dönüşüm başladı.

Markalar dizel ve benzin motorlu araç üretiminden uzaklaşıp, hızla hibrit ve elektrikli araç üretimine yöneliyor. Bu durum Türkiye pazarı için de geçerli...

 İstanbulluların tercihi Toyota

Hibrit otomobil pazarında Türkiye’de en çok tercih edilen markaların başında Toyota markası geliyor. İstanbul’da satılan her 3 Toyota modelinden 2’si hibrit teknolojisine sahip otomobiller oldu.

Türkiye’de sunulan her binek Toyota modelinin birer hibrit versiyonu bulunuyor. Bunlar arasında Corolla Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Camry Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid yer alıyor.

BMW’DEN 2025 yılına kadar 25 adet yeni elektirikli ve hibrit

Pek çok firma 2025 yılı için hibrit hedeflerini büyüttü. Otomobil sektörünün önemli markaları 2025 yılına gelindiğinde benzinli ve dizelden ziyade hibrit üretimine ağırlık vereceklerini ifade ediyor. Bu markalardan biri de BMW... 

BMW, 2025 yılına kadar 25 adet yeni elektirikli ve hibrit model hazırlayacaklarını belirtiyor. BMW markasının bu piyasaya çok iddialı girdiğini söyleyebiliriz. Hem spor otomobil tutkunu olan hem de çevreci bir araç isteyenleri için hibrit yakıt sistemine sahip İ8 modelini üretti. Hibrit teknolojisine sahip bir başka modeli ise 7 serisine ait.

KIA’DAN safkan hibrit Niro

Uygun fiyatı ve etkileyici tasarımıyla crossover meraklılarına özel olarak KIA tarafından üretilen Niro, hibrit bir araç. KIA, hibrit teknolojisini geniş iç mekân, büyük bagaj hacmi ve yüksek sürüş özellikleriyle buluşturmayı başardı.

Hyundai IONIQ Hybrid

100 km’de 3.9 lt yakıt tüketimi yapan Hyundai IONIQ Hybrid, adından da anlaşılabileceği üzere tamamen elektrikli değil hibrit bir model. Sportif tasarımı ile öne çıkan Hyundai IONIQ Hybrid, maksimum 185 (km/sa) hızlarına kadar çıkabiliyor.

5 yılda yaklaşık 16 kat artış

Türkiye’de trafiğe kayıtlı elektrikli ve hibrit otomobil sayısı, çevre duyarlılığı ve model çeşitlerinin artmasıyla her yıl yükseldi. Türkiye’de 2018’de toplam 5 bin 367 olan elektrikli veya hibrit araçların sayısı, bir yılda yaklaşık üçe katlanarak 2019 sonu itibarıyla 15 bin 53’e yükseldi. Söz konusu otomobillerin sayısı yaklaşık 16 kat arttı. 2019’daki hızlı yükseliş dikkatleri çekti. Birçok ülkede elektrikli araçlar hızla gelişirken, bunları üreten ve kullananlara sağlanan teşvikler sayesinde sektörün büyümesi ivme kazandı. Türkiye de söz konusu araç sınıfında küresel bir oyuncu olmak amacıyla “Türkiye’nin Otomobili Projesi” kapsamında çalışmalarını sürdürüyor.

Türkiye’yi Avrupa’nın hibrit üretim hub’ı yaptı

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, geçen 4 yıllık süreçte Avrupa’nın tüm Toyota fabrikaları arasında en yüksek üretim hacmine ve hibrit üretim yüzdesine sahip fabrikası oldu.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Toyota Otomotiv Sanayi, Sakarya’nın Arifiye ilçesinde bulunan fabrikasında 2016 yılından bu yana ürettiği hibrit teknolojili araçlarla Türkiye’yi, Avrupa’nın Toyota fabrikaları arasında en yüksek rakamlı hibrit üretim merkezi haline getirdi. 22 yıldır en gelişmiş çevreci teknoloji olan hibrit motorlu araçları üreten ve geliştirmeye devam eden Toyota, Türkiye’de ilk kez 2016 yılında hibrit motorlu C-HR modelini banttan indirdi. 2019 yılında 12’inci nesil Corolla Sedan ile birlikte ikinci hibrit otomobilini de Sakarya’da üretmeye başlayan Toyota Türkiye, böylelikle Sakarya’yı Türkiye’nin hibrit üretim üssü haline getirirken, Toyota Avrupa fabrikaları arasında da en yüksek hibrit üretim adetlerine ulaşıldı.

2019 yılında üretilen 121 bin adet C-HR Hibrit’in ilk 5 ihracat pazarı Fransa, İngiltere, İtalya, İspanya ve Almanya olurken, 42 bin adet üretilen Corolla Sedan hibrit’in ilk 5 ihracat pazarı ise İsrail, Polonya, İrlanda, İspanya, Macaristan oldu.

Öte yandan; Japonya dışında ilk Toyota Yeni Global Platformu (TNGA) modeli üreten fabrika olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, 3 vardiyalı üretim sisteminde 5 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor.

KUDO: En yüksek üretim hacmine sahibiz

Açıklamada görüşlerine yer verilen Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi (CEO) Toshihiko Kudo, sadece Avrupa’da değil, global düzeyde de en başarılı fabrikalardan biri olduklarını belirtti. Kudo, “Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye olarak Toyota’nın Avrupa’daki üretim tesisleri arasında en yüksek üretim hacmine sahip fabrikasıyız. Toplam üretim hacmimiz içinde hibrit otomobiller önemli bir yer tutuyor." dedi.

En ucuz fiyata alabileceğiniz hibrit ve elektrikli arabalar

-Toyota Yaris Hibrit

Özellikleri: Cool e-CVT

Fiyatı: 162.050 TL

-Toyota Corolla Hibrit

Özellikleri: Dream e-CVT

Fiyatı: 186.850 TL

-Renault Twizy

Özellikleri: Urban

Fiyatı: 100.150 TL

-Renault Zoe

Özellikleri: Life

Fiyatı: 234.500 TL

Hibrit araç nedir? Tasarruf sağlıyor mu?

Benzin sarfiyatını azaltmak için tasarlanan araçlara hibrit deniyor. Hibrit günümüzde, elektrikli motor desteği ile çalışan otomobili de temsil ediyor. Sıkışık trafikte, düşük hızlarda benzin motoru yerine elektrik motorunu kullanmakta ve bu sayede kısmen 0 emisyon salınımı sağlamaktadırlar. Elektrik motorunun çalışması için gerekli enerji, benzin motoru çalıştırıldığı zamanlarda ya da frenleme sırasında akülere şarj edilmektedir. Dolayısıyla bu araçların elektriğe bağlanarak şarj edilmesi gibi bir gereksinim yoktur.

Hibrit araçlarda şehir için benzin tüketimi 3-4 litre civarına kadar düşebiliyor. Şehirlerarası yollarda ise yüksek devirlerde daha fazla tüketim söz konusu. Çünkü araç belli bir hız limitinin üzerinde tamamen benzin tüketiyor.

Yeni Akit Gazetesi

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.