Otomotiv

Otomotivciler vergi sisteminin reforme edilmesini bekliyor! ÖTV ve KDV’de makul seviye kaçınılmaz

Otomotiv sektöründen hükümete “Son kullanıcının üzerindeki vergi yükü hafifletilsin” talebi geldi. Vergi sisteminin reforme edilmesi gerektiğini dile getiren Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, “ÖTV ve KDV oranları da makul seviyelere çekilmeli” çağrısında bulundu.

Otomotivciler vergi sisteminin reforme edilmesini bekliyor! ÖTV ve KDV’de makul seviye kaçınılmaz
-

 Buğra Kardan 

2019’u 480 bin otomobil ve hafif ticari taşıt satışıyla kapatan otomotiv sektörü, bu rakamı 2020’de yukarı çekmeyi hedefliyor. Coronavirüsü (Covid-19) paniğine rağmen satışlarını arttırmak ve gelirlerine gelir eklemek için ellerinden geleni yapan sektör temsilcileri, hükümeti vergi sistemini yenilemeye davet ediyor.

Kritik öneri

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, Yeni Akit’e yaptığı açıklamada vergi oranlarının tekrar ele alınması gerektiğini belirtti. Ekonomi yönetimine “Son kullanıcının üzerindeki vergi yükü hafifletilmeli” diye seslenen Şahsuvaroğlu, “Şu anda ÖTV oranı yüzde 45’ten başlıyor, yüzde 50-60’ı buluyor. Bu oran KDV’yle daha da artıyor. Onun için her platformda sistemin reforme edilmesini öneriyoruz. Rehabilite edilmesini savunuyoruz. Vergi oranlarının makul seviyelere çekilmesini, dünya ortalamasına yaklaştırılmasını öneriyoruz” ifadelerini kullandı.

Emin adımlarla yürüyelim

Otomotiv sektörünün büyümesi için köklü tedbirler alınması gerektiğini vurgulayan Şahsuvaroğlu, “Tabii burada temkinli bir şekilde ilerlemekte yarar var. Tamam bir milyon satış hedefi koyalım. Ama bu hedefi 3-4 ayda değil de 3-4 senede tutturalım. Sabırlı olalım, yolumuzda ağır ağır ama emin adımlarla yürüyelim. Kaliteli büyümeye, gelir artışına odaklanalım” dedi.

İbre aşağıya döndü

Satış adetlerini arttırmanın ve 1 milyona taşımanın önemine dikkat çeken Şahsuvaroğlu, “Ne yazık ki bu rakamı yakalayamıyoruz. Yakalayamadığımız için dışarıdan yatırımcı çekme konusunda sıkıntılar yaşıyoruz” diye konuştu. İlk iki ayda otomobil ve ticari taşıt alım satımlarının arttığını anlatan Şahsuvaroğlu, “Ne var ki, mart ayında ibre aşağıya döndü. Covid-19 taleplerde daralmaya neden oldu, oluyor. İnşallah bu sorunu bir an evvel atlatırız ve iyi haberler alırız” şeklinde konuştu.

2019 ile 2020’nin dinamiklerinin çok farklı olduğunun atını çizen Şahsuvaroğlu, şunları söyledi:

Dinamikler farklı

Malum geçen yıl çok kuvvetli bir kur oynaklığı, volatilite söz konusuydu. Mevduat faizleri yüksekti. Doğal olarak alternatif getiri kanalları tercih ediliyordu. Bu tercihten ötürü alınan makro ve mikro önlemler yerindeydi. Ama 2020’de alternatif getiri kanalları pek tercih edilmeyecek gibi görünüyor. Çünkü mevduat faizleri düşük. İşte onun için biz, otomotivde bir ÖTV ve KDV’de indirim yapılacağına ihtimal vermiyoruz. Zaten hükümetin de böyle bir çalışması yok.

Hepimiz ayakta kalmalıyız

OYDER Yönetim Kurulu Başkanı Şahsuvaroğlu, Covid-19 önlemlerinden ötürü nisan ayında işaret ederek, “Bağlantılar da büyük ölçüde duracaktır” öngörüsünde bulundu. Şahsuvaroğlu, ayrıca şu değerlendirmeleri paylaştı: “Kamu bankalarına müteşekkiriz. Bu zor dönemde aldıkları tedbirler, verdikleri kararlarla bizlere ne kadar önemli görevler gördüklerini gösterdiler. Bayilerimiz şu aşamada hâlâ tüm birikimlerini işlerine yatırarak ayakta kalmaya gayret ediyorlar. Yeni destek paketleri de bizi bir süre daha ayakta tutmaya yardımcı olacaktır.

İkinci el fiyatları neden fırladı?

Otomotiv firmalarının yetkilileri, ikinci el taşıtların fiyatlarının artışını hurda teşvikinin sona ermesine bağlıyor. Aynı yetkililer, “Fiyatlar 10-15 bin lira arttı. Hurda teşviki devam etseydi bu 15 bin liraya varan artışlarla karşı karşıya kalınmazdı” görüşünü paylaşıyor.

Yeni Akit Gazetesi

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.