Plastik atıkları bakteriler tüketecek

2020-03-30 17:56:00 -
Plastik atıkları bakteriler tüketecek

Alman bilim insanları, plastiği besin olarak kullanan ve "P Seudomonas bakterileri" olarak adlandırılan yeni bir bakteri türü keşfettiklerini açıkladı.

Alman bilim insanları, plastik atıklarla dolu bir çöplükte P Seudomonas bakterileri olarak adlandırılan ve plastiği beslenmek için kullanan yeni bir bakteri türü keşfettiklerini açıkladı. Bilim insanları tarafından yapılan açıklamada, yeni keşfedilen bakterinin plastiği önce parçaladığını ve daha sonra beslenmek için gıda olarak kullandığını gözlemlediklerini belirtildi.

"Bilim dünyasını şaşırtacak bir keşif"

Bilim insanları, bir bakterinin plastik ürünlerde sıkça kullanılan oldukça esnek ve dayanıklı olan "poliüretan" maddesine saldırdığını gözlemledi. Poliüretan maddesinin çoğu bakteriyi yok ettiğini ifade eden araştırmacı Hermann J. Heipieper, bu keşifin bilim dünyasını oldukça şaşırtacağını belirtti. Heipieper, açıklamasında şunları söyledi: "Bakteriler karbon, azot ve enerji için yegane kaynak olarak bu bileşikleri kullanabilir. Bu bulgular, geri dönüşümü zor poliüretan ürünlerini yeniden kullanabilmek için önemli bir adımı temsil ediyor."

"Yüksek sıcaklıklara oldukça dayanıklılar"

Hermann J. Heipieper, P Seudomonas adıyla bilinen bu bakterilerin, yüksek sıcaklıklıklara karşı oldukça dayanıklı olabilen bir mikroorganizma ailesinin parçası olduğunun altını çizdi. Geri dönüştürülemeyen plastik kullanımının azaltılmasının ve dünyada kullanılan plastik miktarının kesilmesinin önemli olduğunu, ayrıca bakterilerin büyük ölçüde plastik tüketmeye hazır olmasının 10 yıl alabileceğini tahmin ettiğini söyleyen Heipieper, açıklamasına şu sözleri ekledi: "Bakterilerin bu bileşikleri tek bir karbon, azot ve enerji kaynağı olarak kullanabileceğini gördük. Çevrede çok miktarda plastik olduğunda, bu aynı zamanda çok fazla karbon olduğu anlamına gelir. Bu da atıkları gıda olarak kullanma konusunda yeni bir devrimdir."