Kadın - Aile

Ramazanda şişkinliği azaltacak öneriler

Yemeğinizi yedikten sonra şişkinlik, baş ağrısı ve mide bulantısı yaşıyorsanız yazımız tam da size göre

Ramazanda şişkinliği azaltacak öneriler
-

 

Ramazanda uzun saatler aç ve susuz kaldığımız için çok yemek yeme isteği doğabilir. Hasta ve ilaç kullanan bireyler olmadığımız sürece ramazanda aç kalıyor olmamız vücudumuzun arınması için bir fırsat niteliğinde. Bu nedenle aşırı yemek yiyerek bu arınmayı, vücudunuza işkenceye çevirmeyin. Ramazanın son günlerine doğru bitkin düşmemek için dengeli beslenmek, her renk bitki ve meyveye düzenli olarak soframızda yer vermemiz gerekir. Çeşit çeşit yemek yemeniz zorun

  Aşırı yememek ve şişkinliğin önüne geçmek için dikkat etmemiz gereken bazı unsurlar şöyle;

  • Orucunuzu açtıktan sonra mutlaka sıvı bir yemek ya da içecekle 1-2 dakika oyalanın. 
  • Çok yağlı ve baharatlı yiyecekleri tüketmekten kaçının
  • Doymak için yemek yemeyin. Eğer yeterli yemek yediyseniz mideniz 8 dakika sonra beyninize sinyal verecek ve tokluk hissi oluşacaktır.
  • Hamur işleri ve ekmeği az tüketin
  • Yavaş yavaş yiyin
  • Yemeğinizi çok çiğneyerek tüketin
  • Yemek sonrası abur cubur, çay saatleri, meyve kuruyemiş keyfi gibi uzayan ve sahura kadar tok tutan aparatifleri ya az tüketin ya da hiç yemeyin.
  • Bütün gün boş olan midenize yüklenmeyin. Midenizin rahat etmesini sağlayın.
  • Yemek yedikten sonra yatıp uyumayın yarım saat yürüyüş yapın.
  • Bolca su tüketmeye çalışın.

Eğer ramazanın ruhuyla hareket edersek zaten çok yememenin gerektiğini kavrayıp, az olanla vakit geçirebiliriz. Bunun yanısıra bir hastalığınız veya kullandığınız bir ilaç varsa doktorunuzun öğütlerinin dışına çıkmamalısınız

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.