• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Resmi Gazete'de yayımlandı! Artık zorunlu olacak

Yeniakit Publisher
2019-12-12 12:13:00 -
Resmi Gazete'de yayımlandı! Artık zorunlu olacak

Resmi Gazete'de yayımlanan 'Bisiklet Yolları Yönetmeliği'nde plansız alanlar için yeni yapılacak imar planlarında ayrılmış bisiklet yollarına ve bisiklet park istasyonlarına yer verilmesi zorunlu tutuldu.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 'Bisiklet Yolları Yönetmeliği' Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelikte plansız alanlar için yeni yapılacak imar planlarında ayrılmış bisiklet yollarına ve bisiklet park istasyonlarına yer verilmesi zorunlu tutuldu.

Yönetmeliğin 4. maddesinde şu ifadeler yer aldı:

"Plansız alanlar için yeni yapılacak imar planlarında ayrılmış bisiklet yollarına ve bisiklet park istasyonlarına yer verilmesi zorunludur.İmar planı bulunmayan yerlerde bu Yönetmelikte belirtilen kırsal bisiklet bantları ve bisiklet patikaları yapılabilir. İmar planı bulunan yerlerde; paylaşımlı bisiklet yolları, bisiklet şeritleri ve bisiklet parkurları hariç olmak üzere uygulama imar planı değişikliği yapılmadan bisiklet yolu tesis edilemez. Ayrılmış bisiklet yolları, bisiklet otobanları, bisiklet köprü ve tünelleri için imar planında yer ayrılması zorunludur. İmar planı revizyonlarında bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak plan bütününde ayrılmış bisiklet yolları ve bisiklet park istasyonlarına yer verilir"

En az 60 cm mesafe bırakılacak

Yönetmelikle ayrıca bisiklet yollarının standartları da net bir şekilde belirlenmiş durumda. Yönetmeliği 7. Maddesinde konuyla ilgili olarak "Otomobil için azami hız sınırı 50 km/saat olan taşıt yollarına bitişik olarak ayrılmış bisiklet yolu projelendirilmesi durumunda; Bisiklet yolu taşıt yoluyla aynı seviyede ise taşıt yolunun en sağındaki şerit çizgisinden itibaren en az 75 cm emniyet mesafesi bırakılarak ve bu mesafede 1 metre aralıklar ile 20 cm genişliğinde 45° açılı çizgiler ile boyama yapılır, emniyet mesafesinin ortasına yol boyunca 1 metre ara ile 110 cm yüksekliğinde delinatörler yerleştirilir. Bu uygulamaya alternatif olarak taşıt yoluyla bisiklet yolu birbirinden yol boyunca en az 60 cm eninde ve 10 cm yüksekliğinde refüj ile ayrılır" ifadeleri yer aldı.

Bunun yanında bisiklet yolu; taşıt yoluyla yaya kaldırımı seviyesi arasında veya yaya kaldırımı seviyesinde ise, taşıt yolu ile bisiklet yolu arasında bisiklet yolu kotunda olmak üzere en az 60 cm mesafe bırakılacak.
ÖNE ÇIKAN VİDEO

Yönetmeliğe göre tomobil için azami hız sınırı 70 km/saat üzerinde olan taşıt yollarına bitişik olarak ayrılmış bisiklet yolu projelendirilmesi durumunda ise "Bisiklet yolu taşıt yoluyla aynı seviyede ise taşıt yolunun en sağındaki şerit çizgisinden itibaren en az 175 cm emniyet mesafesi bırakılarak ve bu mesafede 1 metre aralıklar ile 20 cm genişliğinde 45° açılı çizgiler ile boyama yapılır, emniyet mesafesinin ortasına yol boyunca 1 metre ara ile 110 cm yüksekliğinde delinatörler yerleştirilir. Bu uygulamaya alternatif olarak taşıt yoluyla bisiklet yolu birbirinden yol boyunca en az 150 cm eninde ve 10 cm yüksekliğinde refüj veya aynı genişlikteki yeşil bant ile ayrılır."

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

eymen

100 yıl önce düşünülüp uygulanması gereken şeyleri şimdi düşünüyorlar)) araziler ,arsalar kapıldıktan sonra..yollar daracık..arabalar bile zor gidiyor, her gün trafik..istanbul rezil durumda..arabanı park edecek yer yok..

mustafa

KONYADA VAR OTOLAR VE ÖZELLİKLE BELEDİYE ARAÇLARI PARK YERİ OLARAK ÇOK GÜVENLİ BÜTÜN ŞEHİRLERDE OLMASI İYİ BENCE PARK SORUNU ÇÖZÜLÜR ZATEN GÜVENLİ OLMADIĞI İÇİN BİSİKLETLER KULLANMIYOR ÇÜNKÜ ARABALAR SOKAKTAN ÇIKARKEN BİSİKLET YOLUNA DEĞİL HIZLI GELEN ARAÇLARIN YOLUNA DİKKAT EDİYORLAR
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23