Sağlık

Saçlarınız dökülüyorsa bu besinleri tüketin!

Uzmanların önerdiği sıhhatli beslenme alışkanlığı kazanmanın bedenimizi tepeden tırnağa etkilediği bir hakikat. İşte sıhhatli, eforlu gür saçlar için harcamamız gereken, saç dökülmesini önleyen gıdalar ve faydaları…

Saçlarınız dökülüyorsa bu besinleri tüketin!
-

Besinlerin içerisinde bulunan vitamin, mineral ve proteinler kan yoluyla saç köklerine erişiyor ve saç yapısını gözetip ve güçlendiriyor.

Dolayısıyla vitamin, mineral ve proteinden zengin olan yiyecekleri yeterince harcamıyorsanız, bu alışkanlığınız saçlarınızın kuru, kırılgan ve mat olmasına, daha da makûssu dökülmelerine yol açabiliyor. Beslenme ve Perhiz Uzmanı Yeşim Özcan sıhhatli saçlar için yeterli ve balanslı beslenmenin son derece ehemmiyetli olduğuna dikkat sürükleyerek, "Besin bedeli zengin besinler harcayarak ve saçlara hasar veren tuz ile şeker gibi gıdalardan sakınarak saçlarınızın kalın, parlak ve eforlu olmasını sağlayabilir, hatta beyazlama vaktini dahi geciktirebilirsiniz." diyor.

Mandalina

C vitamini içeriği sayesinde, saç tellerini besleyen kılcal damarları kuvvetlendiren kolajen imaline dayanakçı oluyor.

Aynı zamanda bedendeki demir emilimini artırarak saçı güçlendiriyor. Mandalinadaki B vitaminleri de saçın daha süratli uzamasını sağlıyor, saç kaybını eksiltiyor ve beyazlama sürecini yavaşlatıyor.

Sıhhatli saçlar için her gün 2-3 adet ufak boy mandalina harcamanızda fayda var.

Yoğurt

B5 vitamini olarak adlandırılan, pantotenik asit kapsıyor. Bu vitamin sayesinde saç incelmesi ve saç dökülmesi problemlerini önlüyor.

B5 vitamini saç tenindeki kan akımını süratlendirerek saç tenini de gözetici yapıya sahip. Günde 2 kase yoğurt harcayabilirsiniz.

Havuç

Beta karoten, başka bir deyişle A vitamini doğrultusundan zengin bir gıda. Beden tarafından sebum yapmak için A vitamini gerekiyor. Sebum tüylerimizin oluşturduğu yağlı bir madde ve sıhhatli bir kafa teni için natürel bir bakım sağlıyor.

Sebum olmadan kepekli ve kuru saç problemi yaşanabiliyor. Bu sebeple A vitamininden zengin olan havucu kışın salatalarınızdan noksan etmeyin.

Yumurta

Bedende biyotin beceriksizliği saç kırılmalarına neden oluyor ve saç teninde kepeklenme yapıyor. Yumurtada yüksek ölçüde biyotin bulunuyor. Biyotin suda çözünebilen bir B vitamini.

Yumurta aynı zamanda en iyi protein kaynağı. Bu sayede protein yapıda olan saçı besliyor ve sağlığına gözetiyor. Her gün 1 adet yumurta harcayabilirsiniz.

Tarçın

Bedende kan dolaşımını artırması sayesinde saç köklerine oksijen ve gıda taşınmasına katkıda bulunuyor. Bu tesiriyle saç köklerini kuvvetlendiriyor ve bakım yapıyor.

Tarçını çayınıza ya da meyvelerin üzerine ilave ederek harcayabilirsiniz.

 

Kuruyemiş

E vitamini, selenyum ve çinkodan zengin gıdalardan. Bu mineraller sayesinde saç yapısını kuvvetlendiriyorlar. Kaju, kapsadığı yüksek biyotin ile saçın sıhhatli uzamasını sağlıyor. Ceviz de kapsadığı elastin sayesinde saç kırılmalarını yasaklıyor. Özellikle antepfıstığı erkeklerde görülen kellik problemine iyi geliyor. Her gün 2 bütün ceviz veya 10 adet kaju/antep fıstığı harcayabilirsiniz.

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.