Sağlık

Şeker hastalığına iyi gelen yiyecekler? Şeker hastaları ne yemeli ne yememeli

Şeker hastalığına ne iyi gelir? Şeker hastalığına iyi gelen bitkiler, meyveler ile şeker hastalığına iyi gelen şifalı bitkiler vatandaşlar tarafından araştırılmakta. Şeker hastalığı pek çok vatandaşın sağlık problemlerinden bir tanesidir. Şeker hastalığına bitkisel çözüm arayan vatandaşlar şeker hastalığına kesim çözüm var mı? sorusunu sormakta. Diyabet, kısaca kanda yüksek miktarda şeker bulunduğunda oluşan bir hastalıktır.

Şeker hastalığına iyi gelen yiyecekler? Şeker hastaları ne yemeli ne yememeli
-

Şeker hastalığına ne iyi gelir? Şeker hastalığına iyi gelen bitkiler, meyveler ile şeker hastalığına iyi gelen şifalı bitkiler vatandaşlar tarafından araştırılmakta. Şeker hastalığı pek çok vatandaşın sağlık problemlerinden bir tanesidir. Şeker hastalığına bitkisel çözüm arayan vatandaşlar şeker hastalığına kesim çözüm var mı? sorusunu sormakta. Diyabet, kısaca kanda yüksek miktarda şeker bulunduğunda oluşan bir hastalıktır.

Aşırı susama, sık idrara çıkma, yorgunluk, açıklanamayan kilo kaybı ve tekrarlayan enfeksiyonlar sık görülen şeker hastalığı belirtileridir. Şeker hastalığı eğer tedavi edilmezse kalp damar hastalıkları, böbrek yetmezliği, körlük, felç, ayak yaraları, duyu kayıpları, sık enfeksiyonlar, yara iyileşmesinde gecikme ve cinsel sorunlar gibi uzun süreli hastalıklara neden olabilir. 

Şeker hastalığına karşı alınabilecek en önemli önlemler az işlenmiş sağlıklı gıdalar tüketmek ve kiloya dikkat etmektir. Bazı gıdalar kan şekerini dengeler ve kalbi hatta görme yetisini diyabetin zararlı etkilerine karşı koruyan besinler içerir. 

Şekeri kontrol altına almaya yarayan gıdalar

Ispanak: Çok az karbonhidrat içerdiğinden diyabetliler için ideal bir yiyecektir. 

Brokoli: Brokolide bulunan sülforafan bileşeni birkaç iltihap giderici etkiyi birden tetikleyerek kan şekerini kontrol etmenizi sağlar. Bunun yanında damarları diyabetin neden olduğu kardiyovasküler hasarlara karşı korur. 

Zeytinyağı: Zeytinyağı içerdiği doymamış yağlar nedeniyle en sağlıklı yağlardan biri olarak kabul ediliyor. Zeytinyağı içerdiği omega 3 ve omega 9 yağ asitleriye kan damarlarının esnekliğini korur. 

Tatlı patates : diyabet hastaları için karbonhidrat yönünden iyi bir gıdadır. Makul miktarlarda tatlı patates tükettiğinizde diyabet hastası olsanız bile kan şekeriniz sağlıklı bir seviyede kalacaktır. 

Yaban Mersini: hem çözülmeyen hem de çözülebilen lifler içerir. Çözülmeyen lifler badendeki yağı atmaya yardımcı olurken çözülebilen lifler kolestrol ve glikoz seviyelerinin düşürür. Bu bileşenin insülin üretimini arttırarak kan şekerini düşürdüğü iddia edilmektedir. 

Domates: C A ve K vitamini deposudur. Ayrıca potasyom, manganez, lif, krom ve B1 vitamini içerir. Düşük karbonhidrat içeriğiyle domates şeker seviyesinizi kontrol etmekte önemli bir etkiye sahiptir. 

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.