Otomotiv

Toyota Corolla Hatchback yeniden Türkiye yollarında

Toyota, sportif tasarımı ve dinamik sürüşüyle öne çıkan tamamen yeni modeli Corolla Hatchback’i Türkiye’de satışa çıkardı. Hibrit versiyonları başta olmak üzere benzinli seçenekleriyle de segmentindeki en iddialı ve farklı modellerden biri olması bekleniyor.

Toyota Corolla Hatchback yeniden Türkiye yollarında
-

Yeni modelin basın toplantısında konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, yoğun rekabetin yaşandığı C segmentine Corolla Hatchback ile yeni bir soluk geleceğini belirterek “Büyük bir heyecan içindeyiz. Tasarımı, donanımı, konforu, dinamikliği ve özellikle hibrit versiyonu ile Corolla Hatchback yeni bir dönemin kapısını aralayacak. Bu yeni modelimizin, müşterilerimizin beklediği değişimi ve heyecanı yaratacağına eminiz. Corolla Hatchback, markamızın satış ve imajına önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.

Öncelik genç kitle

Corolla Hatchback ile hibrit ürün gamının genişlediğine ve Türkiye’de her binek modelin bir hibrit versiyonu olduğuna da dikkat çeken Bozkurt sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu segmentte en dinamik modellerin başında gelen Yeni Corolla Hatchback farklı heyecan arayanların gözde modeli olacak. Özellikle dinamik yapısı ile gençler başta olmak üzere yeni bir kitleye ulaşmayı hedefliyoruz. Şıklığı, daha fazla sürüş keyfi sunması ve hatta bunları yaparken üstün güvenlik özelliklerini de barındırması Corolla Hatchback’i benzerlerinden hemen ayıracaktır. 2020 yılında ilk etapta yüzde 50’den fazlası hibrit versiyon olmak üzere 1050 adetlik satış hedefimiz bulunuyor. Corolla Hatchback’in Türkiye’de de önemli bir hayran kitlesine sahip olacağına ve talebin katlanarak süreceğine inancım tamdır.

-Yeni Toyota Corolla Hatchback’in tanıtım toplantısına Otomobil Editörömüz Onur Yılmaz da katılıp, aracı yakından inceledi.

Yüzde 9 daha ucuz

Türkiye’de geç satışa sunulmasının nedenine değinen Bozkurt, “Bunun en temel nedeni geçen yıl bugünlerde Corralla Sedan’ın lansmanını yapmıştık. Corolla Sedan bizim için çok önemli, başrol oyuncumuz dediğimiz bir model. Bizim yüksek payı aldığımız satışlarımızın önemli bir kısmını oluşturan bir ürün” dedi.

Auris markasından yeni Corolla Hatchback’e geçiş yapıldığını aktaran Bozkurt, “Auris’ten Corolla ismine geçiş yapıldı ama araç Coralla Sedan’ın arkası kısa versiyonu değil. Bambaşka bir dizaynla ismi Corolla Hatchback olarak anılıyor. Lansmana özel fiyatlar kendi segmentindeki rakiplerinin ağırlıklı ortalamasından yaklaşık yüzde 9 daha düşük” diye konuştu.

Fiyatlar mart ayı sonuna kadar geçerli

Yeni Corolla Hatchback, 157 bin 900 TL’den, Toyota’nın hibrit ürün gamını tamamlayan Corolla Hatchback Hybrid ise 193 bin 300 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

“Elektrikliye tam olarak geçiş için ön gördüğüm süre en az 2035 yılı”

Türkiye’deki otomotiv vergi sistemine de değinen Bozkurt, “Devletin vergi kaybetmeyeceği, pazarın da toplam adetleri koruyabileceği sistemler bugün mümkün. Avrupa’da, dünyanın birçok yerinde var. Bizim savunduğumuz bu” değerlendirmesinde bulundu.

Elektrikli araçların yaygınlaşmasına yönelik öngörülerini de paylaşan Bozkurt, elektrikliye tam geçiş öncesinde hibritle birlikte bir geçiş süreci yaşanacağını belirterek, “Bugünkü batarya teknolojileri gelişecek, altyapı sorunları çözülecek, aracın maliyetleri ulaşılabilir seviyeye gelecek ki elektrikli otomobillerin devrine geçelim. Benim kişisel olarak gördüğüm süre en az 2035 yılı. Araç parkı içerisinde yüzde 25 bandını geçmeden bir teknolojinin yaygınlaşması çok mümkün değil” dedi.

“ÖTV indirimi beklemiyoruz”

Bozkurt, sektördeki ÖTV indirimi beklentisi sorusuna “Kişisel fikrimi sorarsanız ÖTV indirimi beklemiyoruz, hurda teşviki beklemiyoruz. Çok net bir bilgi olarak bizdeki bilgi bu. Çünkü devletin ÖTV indiriminde çok ciddi kaybı oluyor. Faiz kampanyasıyla bekleyen talebi satışa dönüştürüp vergisini tam almak istiyor bence devlet” şeklinde cevap verdi.

Dinamik ve çekici hatlar

Yeni Corolla Hatchback, ilk bakışta dikkatleri üzerine toplayan tasarımıyla birlikte Toyota Yeni Global Mimarisi TNGA platformunun getirdiği sportif sürüşü buluşturuyor. Yeni platformla birlikte önceki nesle göre 40 mm daha uzun ve 20 mm daha alçak olan yeni Corolla Hatchback, bu sayede içerideki kullanım alanından ödün verilmeden daha çekici ve akıcı çizgileriyle dikkatleri üzerine topladı. Corolla Hatchback, 4370 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1455 mm yüksekliğe ve 2640 mm aks aralığına sahip. Ayrıca 361 litrelik bir bagaj hacmi bulunuyor.

Toyota’nın Under Priority ve Keen Look tasarım dilinin evrimleşmiş halini kullanan Corolla Hatchback, dinamik hatlarını LED farları ve entegre gündüz farlarıyla birleştiriyor. Modelin arka tasarımı da, ön bölüm gibi daha çekici hale getirildi. Daha kaslı arka bölüm ve çamurluklar aracın daha sportif görünmesini sağladı. Bagaj kapağının üzerinde yer alan tavan spoyleri ise, Corolla Hatchback’in sportif tasarımını daha ileriye taşıyor.

Hibrit ve turbo motor seçenekleri

Corolla Hatchback 116 HP’lik 1.2 litre turbo beslemeli benzinli ve 122 HP’lik 1.8 litre hibrit motor seçenekleri ile yer alıyor. Düşük yakıt tüketimine ve düşük karbondioksit emisyonuna sahip Corolla Hatchback Hybrid, sürüşlerini günlük kullanımlarda yüzde 50’ye kadar oranda elektrikli motoruyla gerçekleştirebiliyor.

Opsiyonel olarak tercih edilebilen açılabilir panoramik cam tavan ise aracın kabinini daha da çekici hale getiriyor.

YORUMLARA GÖZAT

DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Yorumlarınız incelendikten sonra yorum kurallarına uyması halinde yayına alıncaktır.