• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ahmet Gülümseyen
Ahmet Gülümseyen
1969 yılında Bayburt’ta doğdu. İlköğretim ve Liseyi Bayburt’ta okudu.1994-1998 Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu / Spor Yönetimini bitirdi. 2004 -2005-Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu (BESYO) / Yüksek Lisans Özel Öğrencisi.2016-2018-Gelişim Üniversitesi BESYO /Spor Yöneticiliği Bölümünde Yüksek Lisansını tamamladı. 2000-2002 Bağcılar Ensar Koleji Beden Eğitimi Öğretmenliği.2002-2005 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Uzmanı /ANKARA.2005-2008 İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü-Spor Uzmanı.2008-2011 İBB Spor Etkinlikleri A.Ş.- Spor Tesisi Müdürlüğü. 2014-2018 İBB Spor İstanbul Engelliler Koordinatörü. Gazetecilik ve Televizyon tecrübeleri: 1993-1995 Foto-Maç Muhabirlik.1995-1997 Bakırköy Postası Dergisi (Spor Sorumlusu) 1995-1997 Fanatik Gazetesi-Anadolu Ajansı (Fahri Muhabirlik). Akit-Anadolu’da Vakit Gazetelerinde Köşe Yazarlığı 1997- Devam Ediyor. İstanbul Büyükşehir Beledisi WEB TV’de Spor Muhabirliği ve 2012 Avrupa Spor Başkenti Program Yapımcılığı. Akit TV’de ‘Spor Sohbetleri’ Program Yapımcı ve Sunuculuğu. Birçok spor branşında hakemlik ve antrenörlük belgesi sahibidir.
TÜM YAZILARI

Otizm farkındalıktır, fark etmek gerek (2)

17 Kasım 2019
A


Ahmet Gülümseyen İletişim: [email protected]

Otizmli bireylerin kendisiyle barışık, çevresiyle uyum içerisinde hayat sürmeleri kadar normal ne olabilir ki! Yunus Emre’nin deyişiyle ‘Yaratılanı sevdik, Yaratandan ötürü’ düsturuna bağlılığın yansıması olarak, yaratılışların en şereflisi insana, insanlığın karşılığı olarak hürmet ve saygı gösterilmek, insanlık görevimizdir. Farkındalık sergileyen otizmli çocuklarda, toplum tarafından yeteri kadar tanınmamasına bağlı olarak, farklı yaklaşımla karşı karşıya kalınmakta. Böyle bir durum ise, zaman zaman, arzu edilmeyen hadiselerin yaşanması manasına geliyor... 

 Ön yargının bir yansıması olarak, toplumun önemli kesimini oluşturan özel bireylerin, yeteri kadar eğitime tabii tutulmaması, uygulamalardaki önyargı veya yanlışlıklara neden oluyor. Özel eğitim programları ve bu programları hayata geçirilmesi için ihtiyaç duyulan sosyal alanların oluşturulması ve geliştirilen sosyal ilişkiler önem taşımakta. Madem insan sosyal bir varlık, özel çocukların otizmli olarak isimlendirilen gerçeği görmemezlikten gelinmesi gibi bir cehaleti kabullenmek mümkün değil. Bu cehaleti ancak eğitimle yenmek mümkün. Aksi takdirde, saldırganlık ‘yaygarası’ koparılması gibi durumlarının yaşanmasına neden olmakta. Fark edilmeyen farkındalıktan dolayı, Aksaray ilimizdeki Mehmetçik İlköğretim Okulunda yaşanan ‘münferit’ hadise gibi olaylar başa gelmektedir. Bu durum ise muhatabı ve toplumu ise huzursuz etmektedir… 

Çocukların ‘istem’ dışı hal ve hareketleri en çok biz velileri de rahatsız etmektedir. Çünkü, benzer durumlara çocuksu yaklaşıp, yapıcı olamıyoruz. Yetişkinler olarak kendimizle ‘sorgulamaktan’ uzak, gelişimden habersiz olduğumuzu işte o vakit anlıyoruz. Hâlbuki biraz kafamızı kumdan çıkarıp, uzmanlara kulak kabartsak, neler olacak neler. Bakın, bundan sadece 3 ay önce, yine bu satırlarda Gelişim Otizm Akademisi Eğitim Koordinatörü Değerli Muhammed Karabacak kardeşimizin düşüncelerinin yer aldığı ‘Özel çocuklara, özel reçete’ başlıklı bir yazı kaleme almıştık. Yazının içerisinde ‘Özel çocukların kaynaşma eğitimleri’ ara başlığın devamında ‘Özel çocukların eğimi de, özel olmalı. Aksi durumda, bedeni ne derece kaynaştırma ortamında olsa da, kendi dünyasında yaşayacaktır’ ifadesi yer alıyor. Bu da, doğru zamanda, eğitiminin doğru eğitmenlerle verilmesinin önemini ortaya koyuyor… 

Her defasında yazmak veya anlatmak, ortada bir sorun var ise çözümüne katkı sağlamak elbette ki bir yere kadar oluyor. Bugün özel çocukların sosyalleşmesi açısından, yaşıtlarıyla bir arada bulunmanın önemi oldukça önemli. Kaynaştırma/uygulama kademe kademe gerçekleştirilmelidir. Özel çocuklara eğitimlerin, branşında uzman kişiler tarafından verilmesi, bırakın çocukların dışlanmasını, he birinin özel beceriye sahip oldukları görülecektir. Bunun için, merkezi ve yerel yönetim olarak herkese önemli roller düşmektedir. Böylelikle biyolojik, sosyolojik, psikolojik ve diğer alanlarda eğitimi tamamlayan özel çocuklar, hayatlarını ayrıştırıcı değil, kaynaştırıcı şekilde devam etme sürecine girdiklerine şahit olmaktayız…

Bilimsel araştırma ve kişisel görüşlerimiz bağlamında değerlendirip, hangi birimiz çevremizde, özel bireylerin yer aldığı aile veya eğitim kurumlarını ziyaret ederek tanıma fırsatı taşıdık. Aile ve bireyleri tanımadan yapılacak her bir hareketin, cehalete dayalı olarak olumsuz yansımaları olacağını görmek zor olmayacaktır. Uğraş alanımız olan sporda, özel eğitimle birlikte yürütülmesi, özel çocukların gelişimlerine yarar sağlayarak, toplumsal kazanıma dönüşme imkânına sahip olacağız. Tuncer isimli okuyucumuzun dediği gibi ‘eğitim ile öğretimi’ ayırt etme yol ayrımındayız. İlimle bu ‘cehaleti’ yendiğimizde, içinde yer aldığımız ‘engellerin’ de rahatlıkla aşılabileceğini göreceğiz…

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Kartallı Burhan

Ahmet bey, yazılarınızı özellikle otizm ile ilgili yazılarınızı ilgi ile okuyorum. İnsanlığa değişik yollardan açıklamalarda bulunuyorsunuz. Okuyup anlayabilirsek faydalı olacak İnşaAllah. Bu çocuklara ön yargı ile davranan bir çok veli var. Bilselerki bu çocuklar geri zekalı değilde üstün zekaya eş değer zekalarının olduğunu kabullenseler durumlar çok daha farklı olur kanatindeyim. Kendi alanlarında gerçekten mükemmeller. Eğitim sistemimiz biraz eksik ve bu çocukların eğitiminde boşluklar var bunlarında bir an önce tamamlanmalı. Daha başka bir açıdan konuya bakarsak okulda kaynaştırma adı altında verilen eğitimde, Rehabilitasyon Araştırma Merkezi meşhur ismi ile kısaltılmış olarak RAM okullarda seminer vererek aileleri bilgilendirmeli. Öğretmenlere bu çocuklar ilgili bilgi vermeli. Öğretmenler veli toplantısında bu konuyu aileden öğrenmemeli. Geleceğimiz çocuklarımız. Her şey onlar için yaptığımızı düşünürsek, hepsi bizler için ayrı ayrı değer ve Allahın bizlere bir lütufu.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23