• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

İyimserliğin gücü ve İmam Hatipli Ömer

19 Şubat 2015
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Asarkaya’nın davetlisi olarak Hatay-Erzin’deki birçok okulda Çanakkale Ruhu, imam hatip lise ve ortaokulunda da başarı ve motivasyon konuşmaları yaptım.

Okullardaki konuşmalar oldukça faydalı ve zevkli geçti. Geleceğe hazırlanan, yüksek hedefler belirleyen, çalışmayı zevk edinen bir nesil geliyor. İmam hatipteki konuşma öteki okullara göre daha renkli geçti, imam hatiplilerin kitap alma ve okuma meraklarına hayran oldum. Konuşmamda üstün Müslüman olma, çalışkanlık, ilim öğrenme ve zamanı verimli kullanma üzerinde durdum. 

Plan sayesinde zamanı verimli kullanırız. İnsanın en önemli sermayesi zamandır. Zamanı verimli kullanan başarılı olur, kullanmayan başarısızdedim.

Öğrencilere günlük 3.5 saatlik bir çalışma planı önerdim. Tabi ki, plan yapmadan önce niçin çalışacaklarını belirlemelerini istedim. 

Büyük ve önemli hedefler belirleyin. İnsanları harekete geçiren inançları, düşünceleri ve aldıkları kararlardır. Bizi yüceltecek hedefimiz olmalı. Hedefi olmayan yelkenliye hiçbir rüzgâr yardım etmez. Gideceğiniz bir yer yoksa arabanızın Mercedes olması önemli değildir.”

Hedef belirledikten sonra atılacak adım, plan yapıp çalışmaktır.

‘En büyük keramet çalışmaktır’ der Hacı Bektaş Veli.

‘İnsan için sadece çalıştığının karşılığı vardır’ buyurur Kur’an-ı Kerim.

Otto von Bismark şu tavsiyede bulunur:

“Gençler, size üç öğüdüm var: 

Çalışın! Çalışın! Çalışın!” 

Kişiden kişiye çalışma saatleri değişebilir, herkes uygulayabileceği üç buçuk saatlik bir çalışma planı yapmalıdır.

Öğrencilere bir plan örneği gösterdim, sonra benzer bir plan yapıp uygulamalarını istedim.

Herkes uygulayacağına dair söz verdi. 

Ömer, böyle bir planı uygulayamayacağını söyledi.

Sahneye çağırdım. Herkes benim itiraz eden öğrenciye ne yapacağımı gözlemeye başladı. Salonda merak had safhadaydı. Ömer sahneye gelince başını öne eğdi. Herkese rezil olma endişesi yüreğini kapladı. Kulağına eğildim:

“Seni alkışlatacağım. Sorularıma olumlu cevap verdin.”

Dinleyicilere döndüm.

“Arkadaşınız, cesur biri. Şimdi ona kolay sorular soracağım. Bildiği takdirde alkışlamanızı istiyorum.  Sahneye çıkma cesareti gösteren birini mahcup etmek istemem, kolay sorular soracağım.”

Ömer’e döndüm:

- İnsanın en önemli organı beyni mi, midesi mi?

- Beyni.

- Güzel. Daha az önemli olmasına rağmen bedenimizi günde üç öğün yemek yiyerek besliyoruz. Arada çay içiyor, meyve filan yiyoruz. Böylece üç buçuk öğün bedenimizi beslemeye özen gösteriyoruz.

“İnsan beyni bilgi ile beslenir. Allah beynimizi öğrenme programlı yaratmış. Göz görme, kulak duyma, ayak yürüme programlıdır. Beynimizin gıdası ilimdir. Allah, beyin vitamini olarak kitap göndermiş ve oku emrini vermiş. Okuyanlar beynini besler, zekâsını artırır. Okumayan ve ilim öğrenmeyenler, beyinlerine bedenleri kadar önem vermemiş olurlar.”

Ömer’e döndüm. 

- Bedenini beslediğin gibi beynini de beslemek ister misin?

- İsterim.

- Bedenini beslediğin gibi üç buçuk saatlik program yaparak beynini beslemek için çalışır mısın? 

- Çalışırım.

- Ömer’i alkışlayın.

Salonda müthiş bir alkış koptu. Ömer’in yüzü gülmeye başladı.

Arkadaşlarının yanına doğru yürüdü.

Durdurdum ve ön sıraya okul müdürü Mansur Bey’in yanına oturttum. 

Plan saatini verimli kullanılmalıydı. Verimli ders çalışma prensiplerini içeren slaytı gösterdim. Verimli ders çalışma metotlarınıÖmer’e okuttum.

Ömer metni gayet güzel okudu. Bir kere daha alkışlattım. Konuşma salonda oldukça büyük heyecan uyandırdı.

Konferanstan sonra müdür odasında çay içerken öğretmen arkadaşlardan biri şu yorumu yaptı:

“Okulun en zor öğrencisini çağırdınız.”

Öğrencilere olumlu yaklaşmak, onları başarıya teşvik etmek, yapabileceklerine inandırmak çok önemli. Yeteneksiz öğrenci yoktur, yeteneklerini keşfedememiş ve geliştirememiş öğrenci vardır. Yeteneğini keşfetmek ve geliştirmek insana mutluluk verir. Öğrencilere olumlu yaklaşmalı, onları kazanmaya çalışmalı, olumlu yönlendirmeli. 

Herkes yeteneğini geliştirmek ve başarılı olmak ister.

Her öğrenci kendisine yeteneğini keşfedip zekâsını geliştirme konusunda doğru metotlar gösterecek rehbere ihtiyaç duyar.

Erzin’de müdürlerle yaptığımız “eğitime kalite kazandırma” semineri fevkalade verimli geçti. Okul müdürleri eğitimin kalitesini artırma ve öğrencilerin motivasyonu yükseltme konusunda istekli, kararlı ve azimliler. Öğrencinin başarılı olması herkesi mutlu eder. Anne-babayı, öğretmenleri ve yöneticileri… Mutlu olmak için kaliteyi artırmak üzere kolları sıvayan eğitimcileri görmek beni çok mutlu etti. Verimli ve heyecanlı sekiz konuşma yaparak ve geleceğimizle ilgili ümit dolu olarak Erzinli dostlara veda ettim.

Teşekkür: Erzin’de eğitime kalite kazandırmak, çocuklarımıza sorumluluk bilinci aşılamak için konferanslar düzenleyen dostlarım Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Asarkaya ve eğitimci dostlarım İbrahim Asarkaya, Haşim Seyidoğlu, İlmisev Kıraç, Mansur Kıraç, Mahmut Oğuz, Bestami Çelebi, Erhan Kenanoğlu, Hidayet Cem Akıllı, Tunç Mucuk, Bilal Teymur ve emeği geçen bütün eğitimci dostlara bin teşekkür eder, gayretlerinin devamını dilerim.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23