• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Öğretmenin verimliliği ölçülmeli ve ödüllendirilmeli

15 Mayıs 2014
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Öğretmen eğitimde başarısının birinci faktörü, eğitimin motorudur. Öğretmenin nitelikli olması eğitimi kaliteli hâle getirir. Sınıfın kıralı öğretmendir. Öğretmenin eğitimi, çocuklarımızın yarına hazırlanması ve yarınların fethi için birinci öncelik. 

Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenin verimliliğini ölçmez, derslerini verimli bir şekilde anlatmak için gayret gösteren ile göstermeyeni ayırmaz. Çalışan ile çalışmayan aynı maaş ve ücreti alır. 

Öğretmenlerin verimliliği ölçülmeli ve ders ücreti ona göre verilmeli. Çalışan ile çalışmayan, kendini geliştiren ile tekrarlayan, salla başı, al maaşı diyenle bir nesil yetiştirmek için çaba harcayan bir tutulmamalı. 

Baltayı bileyen ve kendini geliştiren öğretmenler daha yüksek ücret almalı, ödüllendirilmeli. Yerinde sayanların, gayret edenleri engellemesi  önlenmeli. Mevcut sistemde çalışan, gayret gösteren öğretmen, enayi yerine konuyor. Âdeta verimsizlik ödüllendiriliyor.

Gayretsizler, baltayı bileyenleri alaya alıyor: “Vatan kurtarıyor. Memleketi sen mi düzelteceksin? Bu kadar paraya bu kadar köfte. Sen çalıştın da ne oldu?” gibi moral bozucu sözlerle gayretli öğretmenlerin yüreğine pranga vuruyorlar. Kapağı devlete atan, gayretini yitirebiliyor. 

İnanç, azim ve idealizmle çalışan hayli meslektaşımız var. Onları, gayretsiz ve çabasızların sataşmalarından kurtaracak bir sistem getirmek lazım.

Kanayan yarayı sarmak için verimlilik kriterleri belirlenmeli ve ücretlendirme ona göre yapılmalı. 

Verimlilik kriterleri şöyle olabilir:

1. Öğretmenin branşına hâkimiyeti

2. Ders anlatmadaki başarısı (Dersi sevdirme, öğrenciyi motive edebilme, katılımcı ders işleme, konuları uygulamalı öğretme)

3. Öğrencilerinin katıldığı yarışmalar ve aldığı ödül

4. Düzenlediği organizasyonlar ve katıldığı seminerler

5. Çıkardığı ve katkıda bulunduğu dergi, gazete, kitap, vb.

6. Yaptığı ve uyguladığı projeler. (Avrupa Birliği fonları, kalkınma ajansları vb.)

7. Katıldığı ilçe, il ve ülkelerarası yarışmalar (bilgi, proje, spor vb.) aldığı dereceler.

8. Öğrenci takibi ve öğrencilerle ilgilenme becerisi

9. Veli ziyaretleri

10. Derse devamı

11. Öğrenci memnuniyeti

12. Veli memnuniyeti

13. Meslektaşları ile iletişim beceri ve başarısı

14. Varsa aldığı sevk ve raporlar

15. Branşıyla ilgili veya kültürünü geliştirmek için okuduğu kitap sayısı 

Bu ve benzeri kriterler ışığında öğretmenlerin performansı ölçülmeli. Verimliliğe göre ek ders ücreti ve ek ödeme almalı. (Aile hekimliğinde performans ödeneği gibi.) 

Ayrıca sözleşmeli öğretmen istihdamında da sözleşme imzalanırken mevcut puana,  performans puanı eklenmeli ve buna göre sıralama yapılmalı. 

Eğitimde kalitenin artırılması için yapılan bir projede iki saatlik bir seminere dahi katılmak istemeyen ve isyan eden öğretmenler var. Eğitim saati dışında iki saate bile tahammül etmeyen ya da dersimi anlatır çıkar giderim gerisi beni ilgilendirmez diyen öğretmenle fedakârca çalışan, performansı yüksek ve kendini geliştiren, öğrencilerin başarısı için gayret gösteren, veli ziyareti yapan, kitap okutan, seminer düzenleyen vb. öğretmen aynı maaş ve ücreti almamalı.

657 memurlar için sağlam bir zırh. Yüz kızartıcı bir şey yapmadığı sürece memur, mesleğinden atılamaz. 

Özel okullarda harika performans gösteren bazı öğretmenler, devlet memuru olduktan sonra rahatlarını bozmaya yanaşmıyor. Rahatı bozan ve eğitimde verimliliği artırıcı faaliyetler yapanlar, böyleleri tarafından vatan kurtaran aslan denerek ayıplanıyor.

Performans kriterlerine göre verimli çalışanlar mutlaka ödüllendirilmeli, performansı yüksek öğretmen daha fazla maaş ve ücret almalı.

Beyin Vitamini: Baltayı bilemek isteyenlere ÖğretmeniBaşarıyaGötürenYol, En Sevilen Öğretmen Hz. Muhammed (sav), Bilge Öğretmen isimli Nesil yayınları arasında çıkan kitabı tavsiye ederim. Öğretmenlik peygamber mesleğidir. Bol sevap kazandırır. Peygamberler, türlü zorluk ve meşakkatlere rağmen mesleklerinden şikâyet etmemişlerdir, maaşları yoktur, öğrencileri sınıflarda onları beklememiştir, onları koruyan yönetmelik zırhı yoktu. Bu zor fakat sevaplı ve zevkli mesleği seçenleri tebrik ediyor, başarılar diliyorum. İletişim: 444 24 14 

(Soma’da hayatını kaybeden işçi kardeşlerimize Allah’tan rahmet diliyor, Yakınlarına sabr-ı cemil niyaz ediyorum.)

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23