• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Karahasanoğlu
Ali Karahasanoğlu
TÜM YAZILARI

5N1K’nın içine nasıl ettiler?

12 Ocak 2020
A


Ali Karahasanoğlu İletişim: [email protected]

Gazetecilikte meşhur kuraldır..

Ama hayatın her alanında, olayları anlamak için temel sorulardır..

“Hukukta” da aynı sorular gerekli.. Örneğin yargılamada.. Örneğin suçluyu tespit etmede. Örneğin ceza vermede..

“Mühendislikte” de..

“Tıp alanında” da..

“Sosyal ilişkilerde” de..

“Birbirimizi anlamada” da.

“Haksızlık etmemede” de..

“Doğruyu bulmada” da.

“Yanlışı görmede” de.

Her alanda temel sorulardır..

“Ne?”

“Neden?”

“Nasıl?”

“Ne zaman?”

“Nerede?”

Soruları ile..

“Kim” sorusu..

Soruları doğru sormazsak..

Sorulardan birisini atlarsak..

Fotoğraftakileri tam göremeyiz, anlayamayız..

Dün canlı bir örneğini yaşadım.

Hem de..

Medya dünyasında, 5N1K’yı ilke edinerek, programının adını da 5N1K koyarak izleyici karşısına çıkan bir gazeteci..

CNN ekranlarına çıkan Cüneyt Özdemir, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’u konuk ettiği programda..

Konunun, çarpık bakış açısı ile yorumlanması için..

Kafalarda istedikleri yönde bir algı oluşması için..

2012 yılındaki imam hatip sayısını aktarıp, 2019 yılında ulaştığı sayıyı da vererek şu soruyu sordu:

“İmam hatip okulu sayısındaki üç misli artışın sebebi nedir?”

Evet, 5N1K programında, “Neden” sorusu yöneltilmiş oluyor.

Oluyor ama..

Filin züccaciye dükkanına girip, her tarafı dağıtmasındaki gibi, bütün gerçekler tersyüz edildikten sonra “Niçin” diye soruluyor?

Mesela “Ne zaman” sorulmuyor..

“Nasıl” sorulmuyor..

Olayın arka planını çözeceğimiz gerçekler verilmeden, rakamlar üzerinden tiyatro oynatılmaya çalışılıyor..

Sorsana Cüneyt..

“2002’de iktidara gelen AK Parti döneminde, ilk 10 yılda, nüfus artışı ile orantılı olarak bile, imam hatip okul sayısını artmamış.. Niçin?”

Rakam sahtekarlarının yaptığı gibi, tek veri ile hareket etmeyelim..

Okul sayısı artmamıştır..

Ama daha büyük okullar inşa edildiği için öğrenci sayısı artmıştır..

O zaman konuyu tam anlayabilmek için, sadece okul sayısını sormakla yetinmemeliyiz..

Cüneyt de sormalı: “AK Parti iktidara geldiği 2002’den sonraki 10 yıl içinde, imam hatiplerin öğrenci sayısı, niçin nüfus artış sayısının bile gerisinde kalmıştır?”

Bu sorular cevaplanınca..

Olay anlaşılmış olacak mı?

Hayır..

8 yıllık kesintisiz eğitim yasası yürürlükte olduğu için, ortaokul seviyesinde imam hatip diye bir okulun 2012 yılına kadar olmadığı gerçeğini hatırlatmazsanız..

Olayı anlamanız mümkün mü?

Değil..

İmam hatip ortaokulunun kanunla yasaklanmış olması bir yana..

İmam hatip lisesinden mezun olan öğrencinin de, dünyanın hiçbir yerinde görülmemiş bir vicdansızlıkla..

Üniversiteye giriş imtihanındaki değerlendirme sisteminde puanlarının silinmesi gerçeğini hatırlatmazsanız, soruyu tam sormuş olur musunuz, cevabı tam almış olur musunuz?

Tabii ki hayır..

Cüneyt Özdemir’in temel aldığı 2012 ile 2018 yılları arasında imam hatip sayısında, diğer okul ve öğrenci sayılarına kıyasla normalin üzerinde görülen artışın bir sebebi, 2012 yılına kadar imam hatiplerin orta kısımlarının olmamasıdır.

İkinci sebep ise, 2012 yılına kadar meslek liselerine katsayı zulmü uygulanması sonucu, öğrencilerin istedikleri halde, vicdansızlığa maruz kalmamak için bu imam hatiplerin lise kısmını tercih edememeleridir..

Bunları sormaz, sorgulamazsanız..

“Hoop arkadaş.. Ne oluyoruz? 6 yılda, hangi okul üç misli artmış? Hangi okul çeşidinin öğrenci sayısı üç misli artmış? Burada bir yanlışlık olmalı” dersiniz..

Demekte haklı olursunuz..

Olayın bir başka arka planı daha var..

“Ne, neden, nasıl, ne zaman, nerede, kim” sorularını tam sormazsanız..

1997 yılında imam hatiplerin orta kısımlarının, o tarihe kadarki halkın büyük teveccühüne mazhar olmuş yapısına rağmen, 8 yıllık kesintisiz eğitim uygulaması ile birlikte kapatıldığını gözlerden kaçırırsanız..

Aynı yıl..

İmam hatiplerin lise kısmı da..

Öğrenciler tercih etmesinler diye, diğer liseler 3 yıl iken, 4 yıla çıkartılmış ise..

Bununla da tatmin olmamışlar..

1999 yılında, meşhur katsayı zulmünü getirip, İHL’den mezun olanın 40 doğru cevapla aldığı puanı, diğer liselerden mezun olanlara “35 doğru cevap”la vermiş iseler.

Bu kadar ahlaksız, bu kadar zalim, bu kadar gaddarlaşmış yöneticileri deşifre edeceğinize..

Yıllar sonra..

Bu zulümlerin acısını kapatmak için..

Bu vicdansızlığı bir nebze telafi edebilmek için..

2012 yılından sonra imam hatiplerin okul ve öğrenci açısından sayılarının artırılmasına..

Başlangıç tarihi olarak 1980’leri değil.. 1990’ları değil..

Bir gecede kapatılan imam hatip ortaokullarının öğrencilerinin mağduriyetini değil.. 

1996 ile 1999 arasındaki devletin yasakçı kafası ile imam hatip örğencilerinin hem okul hem de öğrenci sayısı olarak yaşatıldığı onda bire iniş operasyonunu sormadan.. 

2012 ile 2019 arasında üç misli artan İmam hatip okullarının sayısını sorarak tarafgirliğinizi ortaya koyarsanız..

Gazeteci de olamazsınız..

Hakkaniyetli bir insan da olamazsınız..

Milli Eğitim Bakanı’na, olayı öğrenmek için soruyorsanız..

“1995 yılında şu kadar imam hatip okulu varmış. Öğrenci sayısı da bu imiş” dersiniz..

1996, 1997, 1998, 1999 yıllarını verirsiniz..

Sonra..

AK Parti’nin iktidara geldiği 2002 yılını verir, 2003, 2004 ve sonraki yıllardaki çizelgeyi aktarırsınız..

2012’ye kadar, AK Parti’nin imam hatip önündeki engelleri kaldıramadığını hatırlatırsınız..

Kıyas yaparken, 1996 tarihindeki öğrenci sayısı ve okul sayısını baz alırsınız..

İşte o zaman..

“Ne darbeciden yana, ne de körü körüne imam hatiplerden yana.. 5N1K’yı içselleştirmiş, tarafsız bir gazeteci” derim..

Ama, nerde?

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Ömer

Tarafsız kim kaldı.

kasten

Bu kadar carpitmayi bilgisizlikten, cahillilkten yapmiyor ki kasten yapiyor. yalanla carpitmayla ancak iblise hizmetci olurlar.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23