• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Atilla Özdür
Atilla Özdür
TÜM YAZILARI

BUDO da maldır, satılır…

22 Eylül 2014
A


Atilla Özdür İletişim: [email protected]

Alım satıma konu varlıklara mal denilir. Bunların kimisi yenilir içilir cinsten gıda maddeleri, kimisi sucuk pastırma sınıfından canlı cansız et ürünleri, kimisi de takım tezgah, fabrika bacaları ve bankalara  benzeyen üretim araçları… 

Kamil Koç otobüs firması da üretim araçları sınıfında yer aldığından, mal olarak satılmış. Eski sahibi CHP Bursa mebuslarından bir hanım iken, yeni sahibi dünyaca tanınan bir Musevi işadamı…

İstanbul Belediyesi, şehir içi ulaşım hizmetlerini rahatlatmak amacıyla denize açılmıştı. İDO isimli bir gemicilik şirketi kurdu. Türk otomotiv sermayesinin ayağını çelmeleyen bu şirket de, mal oluşundan, aynı kadere kurban gitti. Oysa belediye de kazançlıydı halk da rahat ediyordu. Malı satın alan kişi ve ortakları turnayı gözünden vurdular…

İstanbul’a özenen Bursa Belediyesi de, kamu giderlerine destek ve hemşehrilerine hizmet amacıyla denizlere açılmayı denedi. Baktı ki işler fevkalade kazançlı, bu sefer kanatlandı ve Marmara havzasını kendine iç deniz edindi. Amma mal muhasebesine tabi olduğundan, fıtratı gereği, erken BUDO’lu günlerde belirttiğim gibi, o da satılacak…

Nitekim ilk hazırlıklarının kokusu çevreye yayılmaya başladı…

Bursa Belediyesi kendine iç deniz edindiği Marmara’daki faaliyet alanını genişletmek istiyor. Bu amaçla İstanbul Mudanya hattını Erdek ve Marmara adası üzerinden Tekirdağ’a uzatmayı düşünüp düşünmediğini bilmiyoruz amma, yalın haliyle Erdek-Tekirdağ arası yeni ve müstakil bir hattı açmış bile. Ayrıca hava deniz karışımı bir işletme sistemiyle Gemlik İstanbul arasını da çoktan var ki, başarıyla dolduruyor…

Bursa Belediyesi su üstü işletmelerinde kendisine yardımcı bir dosta ihtiyaç duymuş veya kendisine böyle bir ihtiyaç empoze edilmiş olmalı ki, Kamil Koç şirketiyle anlaşmış.

Bursa’dan Tekirdağ ve Trakya’nın diğer bölgelerine gidecek vatandaşlar ilk iş olarak BUDO’dan alacakları  Erdek Tekirdağ biletini  ibraz ettiklerinde, Kamil Koç firması bunları dört liralık bir indirimi konşimento ile Erdek’e götürecek. Oradan BUDO’ya tahmil tahliye ve akabinden Tekirdağ’da karaya ayak basacaklar…

Sonrasında da gelsin kendi hesaplarından Edirneler, Gelibolular, Malkara ve Keşanlar…

Halbuki Bursa Belediyesi biraz akıllı ve ticari mantıkla davransa, Trakya yolcularını Bursa’nın Mudanya’sından bizzat kendisi yüklenerek Tekirdağ’a taşır. Yolculuğun yarı kısmını Kamil Koç firmasına ikram etmeye ne gerek…

Üzerine kadın eli değen erkek işleri bilahare efemine bir karakter almaya başlarmış. BUDO’ya da, Kamil Koç firmasının eli deydiğinde, eninde sonunda kurtuluşu yok. O da Koçlaşarak, dünyaca meşhur Musevi işadamının birikim portföyündeki yerini alacak…

Kamil Koç firmasının yeni sahibi, gazete haberlerine bakılırsa Actera Holding isimli bir sermaye kuruluşu. Firmanın kurucusu ve tepe yöneticisi İsak Antika isimli bir kişi. Dünya iktisadi denetim ve derecelendirme kuruluşlarından JP Morgan’da Orta ve Doğu Avrupa Yatırım Bankacılığı Grup Başkanlığını yürütmüş, konusunda uzman ve tanınmış bir para adamı. JP Morgan’ın Balkanlar ve İsrail Bölge Başkanlığı ile Türkiye Ülke Başkanlığı epeyi başarılı.

Şimdi de Kamil Koç’u sahiplendikten sonra, Trakya yolcularını  BUDO yararına  yirmi lira yerine onaltı liradan Bursa’dan Erdek’e taşıyacak…

Uzun vadeli olacağı düşünülebilirse de, kısa vadeli olacağı kadar, Bursa Belediyesini de muhtemelen sahiplenmek gibisinden oldukça kârlı bir yatırım teşebbüsü…

Geçenlerde Digitürk’ten sesli bir mektup geldi. 

 “Atilla efendi. İki gün evvel İstanbul’dan Kamil Koç otobüsleriyle Bursa’ya gitmişsiniz. O otobüsün talihli yolcularından birisi seçildiniz ve Digitürk aboneliğini kazandınız. Kutlarız devamını dileriz”…

Kamil Koç’un satıldığını bilmiyordum. Mahalli bir gazetede yazarak, yolculukta koltuk sigortası için istenilen kimlik bilgilerimi emaneten kendilerine verdiğimi ve niye bunları üçüncü kişilere aktardıklarını ya da sattıklarını sorarak, bu hareketlerinin hukuktaki yerini sordum, cevap gelmedi.

Bunlara benzer fiyatlama politikalarından ötürü İDO’ya veto çekmiş ve şahsen vapurlarına binmemeğe başlamıştım. 

Şimdi BUDO’suyla birlikte Bursa Belediyesi ve Kamil Koç’u da protestoluyorum…      

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23