• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Halil Kışlacık
Halil Kışlacık
TÜM YAZILARI

Yapılmışın iyi bir kopyası değil, yapılanların en iyisini istiyoruz

29 Nisan 2018
A


Halil Kışlacık İletişim: [email protected]

Toyota, 10 yeni elektrikli motora sahip otomobilini 2020 yılına kadar tanıtacak.

Toyota’nın açıklamasına göre, şirketin ilk olarak Çin’de tanıtacağı 10 elektrik motorlu otomobile ek olarak dışarıdan şarj edilebilir Plug-in Hybrid (PHEV) modeller de olacak. 

Hibrit otomobillerin yanında elektrikli otomobil üretimi icin çalışmalarını sürdüren Toyota, 10 yeni elektrikli model için Çin’de batarya test merkezi de kuruyor.

Biz de bizim babayiğitleri bekliyoruz; bakalım nasıl bir model üzerinde çalışılacak, nasıl bir teknoloji kullanılacak...

Fosil yakıtlar bizi ilanihaye idare edemeyecek, bunu yarım asırdan fazla zamandır biliyoruz.

İşin aslı, üretilen ilk arabalar elektrikliydi. Fakat dönemin teknolojisi yetersiz olduğu için içten yanmalı motorlara yöneldik.

Şimdi tekrar, elektrikli araçlara dönüyoruz. 

Elektrikli araçların bir güzelliği, motor aksamındaki parça sayısının azlığı ve tasarımın basitliği sebebiyle, bakımının daha kolay ve masrafsız olması.

Ancak batarya sorunu hâlâ ortada ve aşılması gerekiyor...

Şu anda araçların tam şarjla gidebileceği yol maksimum 500 kilometre, ki bu üst düzey araçlar için geçerli.

Ulaşılabilir fiyatlı araçlar için bu mesafe yaklaşık 250 kilometre.

En büyük sıkıntılardan biri de araçları şarj etmek... Her yerde şarj istasyonu bulunmuyor, ayrıca şarj uzun sürüyor.

Bu sorunun çözümü için batarya teknolojisinde yeni atılımlar gerekiyor.

Alanda faaliyet yürüten firmalar, şarjlı bataryaların hazır beklediği istasyonlarda değişim yolu ile hızlıca araçların gerekli enerjiye kavuşabileceği bir sistem üzerinde de çalışıyorlar, duyuyoruz.

Ancak bu durum, ödenecek ücret açısından elektrikli araçların cazibesini bir nebze düşürdüğü için rantabl değil.

Toyota’nın bu adımı bu açıdan önemli. Araştırmaların ve üretimin Çin’de yapılmasının sebebi, sanırım, batarya üretiminde en önemli bileşenlerden olan “lityum”un Çin’de bolca çıkarılması...

Hızlı şarj olabilen ve tek şarjla içten yanmalı araç kadar gidebilen bir otomobil varken, kimse diğerlerini tercih etmez. En azından ben etmem... Elbette burada aracın fiyatı da tercih sebebi.

Bizim babayiğitlerden beklediğimiz, yerli otomobilde, daha önce yapılmışın iyi bir taklidi değil, yapılanların en iyisinin ortaya konulması.

Bu hem iç pazarda oluşacak tatmin için önemli, hem de aracın yurtdışına satışı için...

Eğer en büyük problem batarya ise, en zor görev de sanırız Zorlu Grubu’na düşüyor çünkü bu alanda en büyük faaliyet yürüten grup kendileri...

Bakalım zaman ne gösterecek, babayiğitler göğsümüzü nasıl kabartacak...

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23