• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Milli savaş uçağı için tarih verildi

Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, 'Milli Muharip Uçak için 2023'ü hedefledik. 2030 yılında TSK'ya teslim etmeyi hedefliyoruz.' dedi.

24 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

abdulcabbar

Allah yolunuzu açık etsin.
  • 6 Yıl Önce

koray

Bu gidisle, 2024 un Nisan ayinin ilk Cumasinda da Mars a inmis oluruz...
  • 6 Yıl Önce

dsadasdad

2060 nedir almanlar 1939 1945 arası jet uçak yapmaya başladılar 2 dünya savaşı şartları içerisinde bunlar bügünkü teknolojiyele 10 yılda yapıyorlar ..........
  • 6 Yıl Önce

mert

Allah yapandan edenden, emeği geçen herkesten razı olsun. Rabbim başarılarınızı daim eylesin.
  • 6 Yıl Önce

ÇAKIR AĞA

MİLLETİMİZİ ACİZ, DETAYLARDA DEBELENEN, İÇE DÖNÜK KENDİSİYLE UĞRAŞAN, IRKÇILIK,MEZHEPÇİLİK, İŞBİRLİKÇİ ŞARLATANLARIN ELİNDE KURANSIZ,PEYGAMBERSİZ MECZUP BİR İSLAM ANLAYIŞINDA FİTNEYE SÜRÜKLEYEN BATI EMPERYALİZMİ VE ONUN KAN EMİCİ,SÖMÜRGECİ KAPİTALİST SİTEMİNİ ÇÖPE ATMA VE YENİDEN; BÜYÜK TÜRK MİLLETİNİ İSLAMLA BERABER AYAĞA KALDIRMA ZAMANI GELMİŞTİR. ALLAH MÜCADELEMİZDE YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN. AMİN
  • 6 Yıl Önce

TARİH TEKERÜRETMEZ HATALAR TEKERÜREDER ABDÜLHAMİTHAN DÜŞMANININ DİŞİNİ AĞIRTMASAN OGELİR DİŞİNİ AĞIRTIR

BUNA KARŞIOLANLARIN ATALARI VATANİÇİN DEĞİL MİDESİ MİDESİNİN ARKASI ÖNÜ İÇİN YAŞADI GÜLE GÜLE BATIYA GİDESİNİZ VATAN DİYEDİYE CANIZ ÇIKMASIN FİRAVUNGİBİ İBRETLİKOLASINIZ DÜNYA BUBÖLGEYİ ALMAKİÇİN UĞRAŞIYO SENDE ALSINDİYE UĞRAŞIYON IRAKTA 2 MİLYON IRAKLI KARIYA HAÇLILAR ATLADI 2001 BOSNADA ADI EMİNE MUSTAFA KALMIŞLARI SADECE ADI HEM TECAVÜZETİLER HEMÖLDÜRDÜLER 300 BİNKİŞİYİ ÖLDÜRDÜLER O ÇAĞDAŞ LAİKLER İNŞALLAH SENDE GİDERSİN VATANINI SEVMİYENLER
  • 6 Yıl Önce

AMİN

RABBİM ŞUAN DASINI KABUL ETTĞİN MAZLUMUN YETİMİN HÜRMETİNE DAHA İYİSİNİ YAPMAK NASİP ET DEVLETİME AMİN
  • 6 Yıl Önce

engineer

işadamı sanayici hakan isimli...,noktalı yerleri iyi niyet dileklerimle beraber siz doldurun, bu cevabı hakettiniz, çün ki noktalama işaretiyle bana cevap hakkı doğmuş oluyor.şimdi iş istesem siz beni işe de almazsınız napcaz şimdi? milgemin bir gemisi 250 milyon dolar, takılan MTU motoru on milyon dolar, ama MTU motoru takmasan yüzmüyor, MTU marka veya başka bir motor yerine gemiye at mı koşacaksın yoksa yelken mi takacaksın,
  • 6 Yıl Önce

AMİN AMİN AMİN

ALLAHIM DAHA İYİSİNİ YAPMAK NASİPET DEVLETİME AMİN AMİN AMİN
  • 6 Yıl Önce

Zenci Musa

G takma isimli şeamet tellalına..! Sana 250 gr kına gönderelim de ... yak.. Sana da kınalı ... derler artık, müstear adına uygun olarak.. Sen öğretilmiş aşağılık kompleksine dücar olmuş kınalı ... bir şeamet tellalısın.
  • 6 Yıl Önce

is adami sanayici Hakan

engineer isimli...sen nesim kaldirim mühendisimi ? mühendis olsan maliyetin üretimde ne kadar önemli oldugunu bilmen gerekir, gelistirmek diyelimki 1000 tl tutar ise, satin almak 40 tl ancak tutar. Ayrica bulundugumuz tarihi periyod, sakin bir periyod degildir, acilen askeri gücümüzü büyütmenin gerektigi bir zamandayiz.. daha sonralari herzaman simdiki motordan tecrübe alinip, daha performansli ve hatasiz bir motoru paralel olarak gelistirilebilinir.
  • 6 Yıl Önce

maliyet önemlidir / Sinan

Türkiye'nin "sıfırdan fabrika kurmak"tan "bir montaj hattından yerli otomobile" evrilen yerli otomobil stratejisine en çok yöneltilen eleştiri... "Motorunu yerli üretemeyeceksek, yerli otomobil diye birşey olmaz. Her şeyini yerli yapmayacaksak o zaman hiç yapmayalım" Başlamadan tekrar hatırlatayım. Bu işten Koç veya Fiat'ın çok kârlı çıkacağını önceki yazımın başında da peşin peşin söylemiştim. Bundan sonra okuyacaklarınız sırasında bu hatırlatma bazı önyargıları kırmak için şart oldu. Türk mühendisleri yüzde 100 Türk yapımı bir motor üretemiyor mu? Yorumculardan biri çok yerinde bir tespitle Türk mühendislerinden birinin 1950'lerde Almanya'da püskürtmeli motor konusunda uzmanlaşarak Türkiye'de ilk yerli motoru ürettiğini hatırlattı. Evet o Türk mühendisi Erbakan'dı ve Pancar Motor'la başlayan çalışmalar Türkiye'nin ilk yerli motorunun üretilmesine kadar giden bir sürecin başlangıcı oldu. Sonrasını da hepimiz biliyoruz. Necmettin Erbakan ve ekibi tarafından imal edilen Devrim Otomobili. O zaman yapılan lobiler, Türkiye'nin bir otomobil devi olmasının önünde en büyük engel olarak kayıtlara geçti. Yani sorunun cevabı çok net. Türk mühendisleri daha bundan 52 yıl önce Türk motori için seri üretime başladı. Fakat Devrim'in motorunun durdu(ruldu)ğu gün, Türkiye, dünyaya motor üreten bir ülke olma fırsatını elinden kaçırdı. O günden bugüne yaşananlara bakılırsa, dünya otomotiv endüstrisi çok güçlü bir teknolojik dönüşümden geçti. Motor endüstrisi her yıl Formula 1 denilen hız pistlerinde birbirlerine karşı motor gücü açısından nispet yarışları düzenliyor. Türkiye ise son 52 yıl içerisinde herhangi bir ülkeye motor üretmiş, motor konusunda uzmanlaşmış, herhangi bir otomotiv markasına "en ucuz moturu ben sana üretebilirim" diyebilmiş bir ülke değil. Bu imkan 52 yıl önce motoru dur(durul)an Devrim'le birlikte elden kaçtı. Erbakan'ın geliştirdiği teknolojiyi Alman devleri bugün bütün dünyaya Alman otomobil markalarıyla paketleyip satıyor. Türkiye'de ise ürettiği motorların sağlamlık konusunda kanıtlanmış ününe rağmen Pancar Motor, çeşitli kavgalar ve anlaşmazlıklarla çalışamaz hale gelmiş durumda. Yani Almanya orada, Türkiye bu noktada. Pancar Motor örneği kesinlikle Türk mühendislik yeteneğinin küçümsenmemesi gerektiğinin, fakat bir markaya ve belli bir üretim ölçek büyüklüğüne ulaşmadan bir dünya markası olunamayacağının çok basit bir örneği. Ayrıca siyaset cephesinden destek yerine köstek gelmedikçe Türkiye'de mühendislik dehasının sanayi devi olmaya yetemediğinin acı bir örneği de diyebiliriz. Dünyadaki dev otomotiv üreticilerinin hepsi, sanılanın aksine, kendi motorlarını kendi üreten ülkeler değil. Daha ucuz işgücü, daha ucuz maliyet, daha kaliteli ve ucuz hammadde neredeyse rotayı oraya çeviriyor. Ayrıca hiçbir zaman da, motoru başka ülkelerde üretildiği için marka, sahibi olan ülkenin elinden gitmiyor, üretildiği ülkeyle anılmıyor. Size basit bir örnek. Kore mucizesinin nasıl gerçekleştiğinin de güzel bir örneği aslında. Koreliler, Hyundai Motor'u 1967 yılında kurdu. Adı her ne kadar Hyundai Motor'sa da aslında motoru Japon yapımı olan bu araçlar 1968 yılında Ford lisansı aldı. 1974 yılında Ford lisansıyla üretilen Pony modeli piyasaya sürüldü. 1985 yılında 900 bin adet üretim kapasiteli Excel fabrikası açıldı. 1991 yılında Alfa motoru üretildi. 1967-1991... Yani 27 yıl... Fakat Hyundai'nin Japonları zengin ettiği bu 27 yılda kimse Hyundai'nin Japon markası olduğunu düşünmedi. Bugün Hyundai, yani kurulduktan 45 yıl sonra, dünyanın en değerli 100 markası içerisinde 5 milyar dolarlık marka değeriyle 65'inci sırada bulunuyor. Bakınız 5 milyar dolar sadece marka değeri. Yani bırakın fabrikasını veya diğer demirbaşlarını, arazilerini, binalarını, sadece markasını satın almak için 5 milyar dolardan kapıyı açacak bir şirket. Hyundai bunu nasıl yaptı? 10 mühendisini Ford fabrikalarına gönderdi. Otobüs, kamyonet ve arabaları parçalayıp yeniden monte ettiler. 1975'te 2 milyon dolar olan yıllık araştırma geliştirme harcamaları 1994'te, yani otomobilin motorunu kendileri üretmeye başladıklarında 500 milyon doları aşmıştı. Kore işte böyle yaptı... Başka bir örnek daha... Bugün Ford, Peugeot, Citroen ve BMW, birbirine rakip firmalar olmasına rağmen aynı motoru, evet yanlış duymadınız aynı motoru kullanan markalar. Fakat bu cümlede dikkat etmeniz gereken kelime "rakip" olmaları değil, "marka" olmaları kelimesi. Gerisi, yani motorun dışarıda üretiliyor olması, basiretli bir tacirin, en ucuz maliyeti yakalama manevrasından başka birşey değil. Artık global ekonomide hiçbir marka, tüm malzemelerini kendisi üretmiyor. Ne Nike, ayakkabılarını Çin'de ürettirdiği için Amerikan Nike firması olma imajını kaybediyor. Ne de Sony, Panasonic gibi dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, en büyük rakibi olan LG'ye, televizyonların motor kadar önemli parçası olan paneli ürettirdiği için Sony veya Panasonic olma özelliğini kaybetmiyor. Hatta bu firmaların dört beşi bir araya gelerek LG'ye rakip olabilecek bir fabrikayı ancak devlet desteğiyle kurabiliyor. Bir de bazı yayınlarda çıkan yanlış bilgi nedeniyle oluşan yanlış anlamayı düzeltmekte fayda var. Bugün Habertürk Gazetesi Otomotiv Editörü ve Köşe Yazarı Hakan Özenen çok dikkat edilmesi gereken bir ayrıntıya dikkat çekti. Sanayi Bakanı Nihat Ergün, "ucuz otomobil" olarak nitelendirilebilecek bir otomobilin üretilmesini kesinlikle istemediklerini söylüyor. Fiat CEO'su Marchionne de düşük segment bir üretimin sözkonusu olmadığını belirtiyor. Gelen eleştirilerin çoğu da zaten Tofaş'ın eski "kuş serisi" tarzı bir otomobil üretilebileceği, böyle bir otomobilin "Türkiye'nin yerli otomobil hayalleriyle bağdaşmadığı" yönündeydi. Bu yanlış anlamanın sebebi ise yerli otomobil için Fiat'ın Albea bandının kullanılacak olması. Fakat Ergün ve Marchionne'nin açıklamalarından anlaşıldığı kadarıyla bu, Albea bandından bir yerli Albea çıkacağı anlamına gelmiyor. "alintidir" (maliyet önemlidir, sifirdan gelistirmek zaman alir ve maliyetlidir, maliyetini düsürmek icin pazarlamasinida yapmak gerekir disariya)
  • 6 Yıl Önce

yüksek mühendis sinoplu Tahsin

simdiye kadar yapilanlarada gülüyordunuz bir zamanlar.. yapilinca nedense sesler hep kesildi bagzi kisilerin.. adamlar yapmak istiyorlar ve bircogunu gerceklestirdiler daha ne olsun.
  • 6 Yıl Önce

engineer

milgem'e MTU motoru, atak'a united technologies motoru, altay'a MTU motoru, muharip uçağa rolls royce, heyyt almanya, heeeyt .
  • 6 Yıl Önce

fatih

ucak yapimi malesef uzun süren bir projedir, daha önce tekniksel bilimi olan bir ülke icin. bunun testleri ve gelistirilmesi dogal olarak uzun sürer. ama tabi insallah yinede 2030 dan önce teslim edilmeye baslanilabilinir, bizim mühendislerimizin farki, Türk olduklaridir, gerektigi zaman daha cok calisip, en iyisini yapip 2030 dan daha kisa bir zamanda teslim edilecegine inaniyorum.
  • 6 Yıl Önce

g

ha ha ha,daha yerli ve milli yolcu uçağını yaptınız da havada kaldı,bari yeni hava alanına indirseniz de görseydik namınız yürürdü.davutoğlu'un afişlerini unutmadık.bir gülesim geldi ha ha ha ha.neremle gülücem şimdi şaşırdım.
  • 6 Yıl Önce

mehmed

2030 a kadar yeni teknolojiler çıkar.artık insansız hava araçları öne çıkacak.onların geliştirilmesi lazım.
  • 6 Yıl Önce

Mehmet

İnşaallah. İnşaallah. İnşaallah.
  • 6 Yıl Önce

x y

süre çok uzun, kısaltılmalı 3 yılda proje tamamlanmalı en geç 5 yılda teslimata başlanmalı
  • 6 Yıl Önce

serdar

yerli otomobil ne oldu? Seçim geliyor ya hani?
  • 6 Yıl Önce

Abdullah

2030'a kimse hatırlamaz nasıl olsa, uzay gemisi de yapıyoruz deseydiniz.
  • 6 Yıl Önce

Rabia Zafer

2030 Çok Geç Değil mi?
  • 6 Yıl Önce

YAŞAR

Ya bunlar ne ki. Biz Bayrak İpi yapıyoruz. Bunlar İpin yanında vız gelir Tırıs gider. :)
  • 6 Yıl Önce

Yunus16

BU NASIL TARİH? 2030?. ON YIL İÇİNDE DÜNYA HARBİ KOPACAK SAVAŞ BAŞLADI 2023 E KALMAZ BÖLGEDE KIYAMET KOPAR
  • 6 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23