AKİT MENÜ

Gündem

Diyanet’ten hastalara manevi destek

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın, Sağlık Bakanlığı ile başlattığı proje kapsamında 6 bini aşkın hastaya din görevlileri tarafından manevi destek verildi.

Güncelleme Tarihi:

Diyanet İşleri Başkanlığı ve Sağlık Bakanlığı, hastalara manevi destek sağlanması için işbirliği yaptı. Bu kapsamda Ankara, İstanbul, Erzurum, Kayseri, Samsun ve Ordu’da, 2015 yılının Temmuz ayından itibaren 12 sağlık tesisinde Diyanet İşleri Başkanlığı personeli 20 din görevlisi tarafından hastalara manevi destek verilmeye başlandı. Din görevlileri, bugüne kadar 6 bin 45 hasta ve hasta yakınına ulaşarak manevi destek verdi.

Diyanet İşleri Başkanlığı Sosyal ve Kültürel İçerikli Din Hizmetleri Dairesi Başkanı Abdurrahman Han, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Batı’da birkaç yüzyıllık geçmişi olan bu uygulamaya “manevi bakım” denildiğini belirterek, “Yaptığımız şey bir tedavi olmadığı için projeyi ‘manevi destek’ olarak tanımladık” dedi.

Psikologların akla ve beyne hitap ederek ikna ve  tedavi yöntemi uyguladıklarını anlatan Han, “Doktorlar ise fizyolojik ve biyolojik yönden insanı tedavi eder. İnsanın bir de kalbi vardır. Ama hastanelerde kalbi ikna eden veya tedavi eden bir unsur veya karşılık yoktur. İşte tam olarak biz burada devreye giriyoruz. Biz insanların kalbine ve gönlüne hitap ederek o hastalık süreçlerini daha sağlıklı ve huzurlu tamamlamalarını sağlamak için varız” ifadelerini kullandı.      

 

Yorumlara Git

IBAN mağdurları ne olacak?

CENTCOM'dan Lübnan kararı! Mekanizma kurulacak

Almanya'dan itiraf gibi açıklama! Vizyonsuzlukları gözler önüne serildi

Koruyucusunun verdiği süre doldu! Sınırsız hareket edemeyecekler

ABD Başkanı Trump imzayı attı! Hedefleri dünyayı değiştirecek