AKİT MENÜ

Ekonomi

Askerlik borçlanması emeklilik için sayılır mı?

Murat Özdamar, emeklilik ve sosyal güvenlikle ilgili konulara ilişkin gelen soruları cevapladı.

¥ Soru: Ben yıllardır esnaflık yaptım. Bu nedenle Bağ-Kur sigortalısı oldum. İşyerimi devrettikten sonra SSK’ya geçtim. Şu ana kadar 662 gün SSK primim oldu. SSK emeklisi olmak için 1260 gün SSK primi olması gerekiyormuş. Askerliğimi 600 gün yaptım. Askerliği borçlanınca bu SSK priminden sayılır mı? Nihat G.

¥ Cevap: Askerlik borçlanması yapılınca prim günü kazanılır ama bu son yıl primi olmaz. Prim askerlik yapılan tarihlere yazılır. Bunun doğal sonucu askerlik borçlanma primi son yedi yıl prim hesabına girmez. SSK emeklisi olabilmeniz için 1260 günden eksik kalan süreler için bizzat işçi olarak yani SSK’lı tamamlamanız veya SSK yerine geçen Ek-5 sigortalısı olmanız gerekiyor. 

Yorumlara Git

Türkiye - ABD maçı Canlı Anlatım

Hem katil hem de iftiracı! Hizbullah iddiaları yalanladı

Bir belediyeye daha rüşvet soruşturması! Tutuklama kararı verildi

Gafil İsrail'in sonu geliyor! Filistin tüm dünyaya diz çöktürdü

Rusya "barışa karşı en büyük engeli" açıkladı