AKİT MENÜ

Teknoloji

YouTube ve Spotify'i geride bıraktı

Dijital müzik endüstrisi 2015 yılında plak satışlarının gerisinde kaldı. YouTube’un ve Spotify’ın gelirleri toplamı, plak pazarının 2015 yılı toplam satışlarının gerisinde kaldı.

Geçmişi 1880 yılına kadar uzanan plaklar, aradan geçen yıllar boyunca yenilenerek bugünlere geldi. Şimdilerde meraklılarınca modern halleri ilgi gören müzik dünyasının u en eski medya biçimi, 2015 yılında deyim yerindeyse ikinci baharını yaşıyor.

Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA), ABD müzik endüstrisine ilişkin 2015 yılı kapsamında bir rapor yayınladı. Sadece ABD pazarı odağındaki rapora göre 2015 yılında Spotify’ın ve YouTube’un reklam destekli olarak elde ettiği gelirler, plak satışlarının gerisinde kalmış. Elbette ki bu rakama Premium üyeliklerden elde edilen kazançlar dahil değil.

Endüstrideki toplam satışlar 2015 yılında %0.9 artış ile 7 Milyar Dolar’a ulaşmış durumda. Bu pastanın içinde plak satışları 416 Milyon Dolar’lık bir pazar hacmine ulaşmış. YouTube Müzik ile Spotify’ın reklam gösteriminden elde ettiği toplam kazanç ise 385 Milyon Dolar’da kalmış.

Spotify, Apple Music gibi çevrimiçi müzik servisleri 2015 yılında müzik endüstrisindeki gelirlerin %34.4’lük dilimini oluşturdu. Spotift, Apple Music, Deezer gibi hizmetlerin ABD pazarında Spotift, Apple Music, Deezerabonesi bulunuyor. Geçtiğimiz yıl elde edilen gelir ise Spotift, Apple Music, Deezer’a ulaşmış.

 

(Donanım Haber)

Yorumlara Git

"Türkiye'ye İHA karşılığında buğday veriyorlar" iddiasıyla ilgili açıklama: Kasıtlı bir girişim

İşgal başladı: Hava taarruz birlikleri sınırı geçti!

Tarih belli oldu! Para kuleleri davasında sıcak gelişme

Çirkin iftiraya cevap gecikmedi! Daha ne kadar yerin dibine batacaksın Fatih Altaylı

S-400'e filan gerek kalmayacak! Türkiye füzenin kralını yaptı: Toplam 34 ülkeyi menziline alacak