AKİT MENÜ

Ekonomi

Altın ve dolarda düşüş devam ediyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, kurdaki dalgalanmaları durdurmak maksadıyla yeni araçların devre alınacağını duyurması sonrası; Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati ve Merkez Bankası'ndan yapılan duyuru sonrası Dolar/TL'deki hızlı düşüş devam ediyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, kabine toplantısı sonrasında yaptığı millete sesleniş konuşmasında, 'Dövizin muhtemel getirisine Türk lirası varlıklarda kalarak ulaşılabilmesini sağlayacak yeni bir aracın devreye alınacağını' açıkladı.

Erdoğan, açıklamasında, "Bundan sonra hiçbir vatandaşımızın 'kur daha yüksek olacak' diye mevduatını Türk lirasından dövize geçirmesine ihtiyaç kalmayacak. Kur getirisi mevduat kazancının üstünde ise aradaki fark doğrudan vatandaşımıza ödenecek" ifadelerini kullandı.

Erdoğan'ın açıklamaları sonrasında 18.45 seviyelerinden işlem gören Dolar/TL kuru, 12.27'ye kadar geriledi.

Hızlı düşüş devam ediyor

TRT'de katıldığı canlı yayında değerlendirmelerde bulunan Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati ile aynı dakikalarda Merkez Bankası'nın yaptığı 'destek' açıklaması kurun daha da düşmesine neden oldu.

Dolar, 11.50'nin altını görürken, altının gramı ise 650 TL seviyesine geriledi.

Yorumlara Git

Büyük bomba patladı! Özgür Özel'den Ekrem İmamoğlu'na darbe!

Türkiye'de diri fay sayısı 485'ten 700'e yükseldi!

Ölümcül sıcak alarmı! Avrupa’yı kavuran hava dalgası Türkiye’ye de geliyor!

IBAN mağdurları ne olacak?

CENTCOM'dan Lübnan kararı! Mekanizma kurulacak