Dünya
O çikolata markasındaki hile yok artık dedirtti!
Boykot olan çikolata markası Milka, hilesiyle gündemde!
Boykot olan çikolata markası Milka, hilesiyle gündemde! Tüketici koruma örgütü Foodwatch, reklam ve ambalaj aldatmacalarına dikkat çekmek amacıyla her yıl verdiği “Goldener Windbeutel” (Altın Rüzgar Gülü) ödülünü bu yıl Milka’ya layık gördü.
Peki neden?
DW’nin aktardığına göre Milka, çikolataların gramajını sessizce azaltırken, fiyatını da artırdı. 2025’in başında çikolatalar 100 gramdan 90 grama düşürüldü, ancak ambalaj boyutu hiç değişmedi. Üstelik bu küçülme öncesi ürünün fiyatı 1,49 avrodan 1,99 avroya fırladı.
Foodwatch anketine katılanların %34’ü doğrudan Milka’yı “en aldatıcı ürün” olarak işaret etti.
İşin daha da ilginç yanı, Türkiye’deki Milka’lar 90 gram bile değil, sadece 80 gram. Yani Alman tüketiciye göre 10 gram, Türk tüketiciye göre 20 gram daha az çikolataya daha fazla para ödeniyor.