Aktüel
Mahalle arasında bar mı olur?
Cami bitişiğindeki meyhanelerle gündeme gelen Beyoğlu’nda şimdi de apartman içi bar rezaleti yaşanıyor. Beyoğlu Bereketzâde Mahallesi’nde apartman girişlerinde, merdiven altı olarak açılan ve belediyece içkili lokanta ruhsatı verilen barlar halkı bezdirmiş durumda.
FARUK ARSLAN / İSTANBUL - Beyoğlu’ndaki sokak aralarında, apartman girişlerinde açılan barlar halkı bezdirdi. Her gece sabahlara kadar içkili eğlenceler düzenlenen, sarhoş naraları atılan ve türlü rezaletlerin yaşandığı Tower Pub ve Ritim Bar isimli merdiven altı barlar, Bereketzâde Mahallesi sakinlerini çileden çıkarmış durumda. Beyoğlu Belediyesi tarafından içkili lokanta ruhsatı verilen rezil mekânlarla ilgili vatandaşların hemen hemen her gün belediyeye ulaştırdığı şikâyetler ise sonuçsuz kalıyor. Başbakanlık’tan gelen ‘kapatılsın’ talimatı da uygulamaya konulmuyor. Apartman girişindeki barların, İstanbul’un fethi sonrasında yapılan ilk cami hüviyetindeki Bereketzade Ali Efendi Camii’ne yakınlığı 50, Okçumusa İmam Hatip Ortaokulu’na 120 metre.
HER GECE AYRI BİR REZALET
Akit’e ulaşan bilgilere göre, Bereketzâde Mahallesi’nde ikamet eden vatandaşların yaşam alanlarını istila eden Galata Kulesi Sokak’taki Tower Pub ile Ritim Bar’da yaşanan rezalet uzun süredir devam ediyor. Apartman girişindeki
BARLAR, CAMİ İLE İÇ İÇE!
Bar içerisinde ve dışarısında binbir çeşit rezaletin yaşandığı mekânların konumu da uygunsuz bir yerde. Mevzuatta ibadet yerlerine 100 metre mesafe yakınlıkta olmaması gereken içkili mekânlar, tarihî Bereketzâde Ali Efendi Camii’ne 50 metre mesafede. Sarhoş kusmuklarının aktığı sokakla adeta iç içe vaziyette olan Bereketzâde Ali Efendi Camii, cihan padişahı Fatih Sultan Mehmed Han’ın 1453’te İstanbul’u fethinin ardından kadim şehirde inşa edilen ilk cami olma hüviyetini taşıyor.
MAHALLELİ BELEDİYEYE TEPKİLİ
İçkili merdivenaltı barlara karşı Beyoğlu Belediyesi’nin tavrı da mahallelinin tepkisini çekiyor. Tower Pub ile Ritim Bar’a belediye tarafından “Eğlence ve İçkili Lokanta” ruhsatı verilmiş durumda. Bu ruhsatla gece 4’e kadar “tepinme” hakkı verilen barlar hakkında Beyoğlu Belediyesi’ne ulaştırılan şikâyetlerin de gözardı edildiği yönünde mahalleli sitemde bulunuyor. Onlarca şikâyet neticesinde denetime gelen belediye görevlilerinin de sadece fotoğraf çekerek bölgeden ayrıldıkları ifade ediliyor.
‘KAPATMA’ KARARI UYGULANMADI İDDİASI
Barlarda yaşanan rezaletleri Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) şikâyet eden mahallelinin sevindirici bir haber aldığı ve BİMER söz konusu mekânlar hakkında “kapatma” kararı verildiği ancak zabıta tarafından şikâyetlerin kanunsuz bir şekilde çarpıtılarak hiç sayıldığı aktarıldı. Başbakanlık talimatının da uygulanmadığı kaydedildi.
BELEDİYE: SORUMLULUK BAKANLIKTA
Beyoğlu Belediyesi, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, söz konusu içkili mekanlara “Eğlence ve İçkili Lokanta” ruhsatının kendileri tarafından verilmediğini ifade etti. Söz konusu işletmelerin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan turizm yatırım belgesi alarak içkili lokanta açabildiklerini ileri süren Beyoğlu Belediyesi yetkilileri, mahallenin büyük tepki gösterdiği mekanlara kendilerinin sadece lokanta ruhsatı verdiğini dile getirdi.
İlişkili haber:
İlişkili haber:
İlişkili haber:
İlişkili haber: