AKİT MENÜ

Gündem

Komşu ile ticarette yerli para dönemi

İnatçı Barzani’ye karşı Türkiye-İran-Irak cephesinin stratejilerini görüşmek için Tahran’ı ziyaret eden Erdoğan, ekonomiye de vurgu yaptı.

Rusya’nın ardından bölgenin ikinci büyük gücü İran ile bahar havası yaşayan Türkiye’den en yüksek düzeyde ziyaret... Resmi temaslarda bulunmak üzere Tahran’a giden Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani ile bir araya geldi. Sadabad Sarayı’nda gerçekleşen baş başa ve heyetler arası görüşmelerin ardından önemli anlaşmalara imza atıldı, dünyaya ve IKBY’e mesajlar verildi. 

30 MİLYAR DOLARLIK TİCARET HEDEFi

Bugün, dar kapsamlı ve yüksek düzeyli 4’üncü Stratejik Konsey Toplantı’sının bereketli bir şekilde gerçekleştiğini belirten Erdoğan, iki ülke arasındaki siyasi, askeri, ekonomik, ticari, kültürel, turizm, bütün bu konuları kapsayan verimli görüşmeler yaptıklarını aktardı. Türkiye-İran arasındaki üst düzey ziyaretlerin, ilişkileri çok olumlu düzeye taşıyacağına işaret eden Erdoğan, şöyle konuştu “Yıllar önce belirlediğimiz 30 milyar dolar hedefimiz, ticaret hacmi itibarıyla vardı, fakat son dönemlerde bu 10 milyar dolarda takılı kaldı. Dördüncü Yüksek Düzeyli Stratejik Konsey’de, 30 milyar dolarlık bu hedef, gündemimizin ana belirleyici maddesi oldu. Enerjiden turizme, karayolu taşımacılığından savunma sanayiciliğine varıncaya kadar her türlü alanda yoğun bir şekilde arkadaşlarımızın çalışmasını teşvik ettik.

BANKALAR KARŞILIKLI ŞUBE AÇACAK

Merkez bankalarımızın riyasetinde ve bankaların kendi aralarındaki iş birliğiyle finans sektörüne bir canlanma, hareketlilik getirme kararına vardık. Ekonomik ilişkilerimizi mevcut kur baskısından kurtarmak suretiyle yerli parayla alışveriş yapma sürecini hayata geçirme kararını verdik. Merkez Bankalarımız önümüzdeki hafta bir araya gelmek suretiyle bu noktadaki anlaşmayı imzalayacaklar. Bunlarla birlikte aynı zamanda örneğin bankalarımızın İran’da şube açmaları, İran bankalarının Türkiye’deki şube sürecini zenginleştirmeleri hareketlenecektir”

IKYB, MOSSAD’LA MASAYA OTURDU

Bölgesel sorunlara da değinen Erdoğan, şunları söyledi “Özellikle şu anda üçlü mekanizmalar şeklinde çalıştığımız Irak sorunu, önümüzdeki ilk madde haline gelmiş vaziyette. Kuzey Irak Bölgesel Yönetimi neyin referandumunu yapıyor? Ve kendisini İsrail’den başka tanıyan bir dünya ülkesi yok. MOSSAD’la masaya oturarak verilen karar meşru olamaz, gayrimeşrudur. Böyle bir adımı atmak kendilerini yalnızlığa mahkum edecektir. İran ve Türkiye olarak bu konudaki kararlılığımız bellidir. Irak’taki muhatabımız, merkezi yönetimdir.”

TÜRKİYE-İRAN-RUSYA İTTİFAKI

Cumhurbaşkanı, aynı şekilde Suriye’de de bir üçlü mekanizmanın bulunduğuna değinerek, “Orada da İran, Rusya, Türkiye olarak Astana süreciyle çerçevelenen bir süreci işletiyoruz. Burada da çatışmasızlık bölgesini çok çok önemsiyoruz. Birlikte DEAŞ, El Nusra gibi terör örgütlerine karşı vereceğimiz  mücadele, inanıyorum ki oradaki mazlum ve mağdur insanların kurtuluşuna vesile olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

 


Yorumlara Git

Koruyucusunun verdiği süre doldu! Sınırsız hareket edemeyecekler

ABD Başkanı Trump imzayı attı! Hedefleri dünyayı değiştirecek

Katar'da patlama! Dışişleri Bakanlığından taziye mesajı

Katil Netanyahu endişeli! Ateşkes mekanizması nedeniyle paniğe kapıldı

Tören için takvim açıklandı! Hamaney’in cenazesi için kısıtlamalar getirildi