Gündem
Selametköy’de yarım asırdır hak arayışı
1976 yılında Arnavutköy ilçesindeki Selametköy’de arsa alan 3 bin aileden 500’ünün tapu mücadelesi aradan geçen 41 yıla rağmen halen devam ediyor.
HARUN SEKMEN / İSTANBUL - Akit’e konuşan Selametköy Mağdurları Platformu Başkanı Abdullah Akıtürk, “1976’dan bu yana tapularımıza kavuşmanın mücadelesini verirken 2006 yılında yeni bir şok daha yaşadık. Tapuları bize teslim edilmeyen arazilerimizin satışının yapıldığını öğrendik. Dosyamız şuanda Yargıtay 14. Dairesi’nde. 500 ailenin yarım asra yaklaşan mağduriyetinin adalet içinde çözüme kavuşmasını bekliyoruz” dedi.
Aile bireyleriyle birlikte mağdur sayısının 20 bini bulduğuna dikkat çeken Akıtürk, şöyle devam etti: “Selametköy’de 1976 yılında noter huzurunda toprak alan tapulu ve tapusuz bütün hak sahiplerinin hukuk mücadelesinde bize destek olmasını istiyoruz. Zira ortada bir hak var. Biz sadece ve sadece hakkımız olan tapularımızı istiyoruz. Adaletin de gecikmeden tecelli edeceğine olan inancımız tam. Biz o dönem yapılan kampanya ile noter huzurunda alım satım işlemlerini yaptık. Gerekli belgeleri yetkili mercilere de sunduk. Yarım asra yaklaşan bu mağduriyetin giderilmesi için hükümetten ve yetkililerde de bizlere yardımcı olmalarını bekliyoruz.”