Gündem
Fatih'in torunları
Gece yarısı kente giren Türk askerini dövizler açarak alkışlayan Suriyeliler, cuma namazı sonrası da sokağa indi.
Dünya sırtını dönerken Suriyeliler’e kucak açan Türkiye, İdlib’te halk tarafından coşku ve sevgiyle karşılandı. Gece yarısı olmasına rağmen Türk askerinin barış ve huzur için İdlib’e girdiğini duyan Suriyeliler, geçiş yollarına giderek ÖSO bayrakları ve Türk askerini övücü dövizler açtı. Mehmetçik, İdlib’e moralle girerken Suriyeliler, gündüz saatlerinde de yine Türk askerine destek için sokağa indi. İdlib’in Daret İzze ilçesinde cuma namaz sonrası bir araya gelerek, Türk askerlerinin İdlib intikalini destekleyen Suriyelilerin açtığı döviz ve pankartlar göğsümüzü kabarttı.
Ellerinde Özgür Suriye Ordusu (ÖSO) bayrakları ve “Daret İzze’ye hoş geldiniz”, “Fatih’in torunları ülkenize hoş geldiniz”, “Suriye halkını koruduğunuz için teşekkür ederiz”, “Memleketinize hoş geldiniz” şeklinde Türkçe ve Arapça yazılı pankartlar taşıyan göstericiler, “Merhaba Türk kardeşlerimiz, kahrolsun PKK”, “Türk kardeşlerimiz hoş geldiniz” sloganları attı.
Türk askeri “güvenli yaşamın” teminatı
Suriye’nin İdlib bölgesinde yaşayan halk, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ateşkes gözlem misyonu yürütecek olmasının yaşamlarını güvenli hale getireceğini söyledi.
İdlib merkez sakinlerinden Tahir el Seyid Ali, “Sadece Türkler bizim halkımızın yanında durdu. İnşallah TSK intikalinden sonra durumlar daha iyi olacak. Biz orada (Türkiye’de) misafirdik, şimdi biz onları (Türk ordusunu) misafir edeceğiz. Türk askerleri İdlib’e girmezse, biz karanlık bir tünele girecektik” dedi.
26 yaşındaki Alaa el-Zir de, “Türkler bizim gibi Müslümanlar, burada kalsınlar. PKK topraklarımızı işgal etmesin” dedi.
Muhammed El Halabi isimli bir sivil de “İdlib’de yaşayanların yüzde 99’u Türk ordusunun girmesini destekliyor. Her şey daha güzel olacak. Türk ordusunun girmesinden mutluyuz. Çocuklarımız saldırılar olmadan güvende yaşayacak. Hayat normale dönecek. Suikast, katliam ve yağma korkumuz son bulacak” ifadelerini kullandı.