Gündem
'Terör örgütlerine fırsat vermeyeceğiz'
Ankara Valisi Ercan Topaca, Ankara Temsilcimiz Hacı Yakışıklı ve beraberindeki heyeti makamında kabul etti.
Gündeme ilişkin Akit’e özel açıklamalarda bulunan Ankara Valisi Ercan Topaca, uyuşturucu ile mücadele noktasında ailelere büyük görev düştüğünü belirterek, “Ankara’da uyuşturucu ile mücadele konusunda çok ciddi çabalar sarf ediyoruz. Önemli oranda gerileme yaşandı ama henüz tamamı ile bitmiş değil. 2017 yılı içerisinde uyuşturucu ile ilgili olarak 3 bin 518 kişi yakalandı. Uyuşturucu ile mücadelemiz sonuna kadar devam edecek. Özellikle okullarımızda bu tip işlere izin vermiyoruz” dedi.
‘ULUS’UN ÇEHRESİ DEĞİŞTİ’
Geçtiğimiz hafta açılan Melike Hatun Camisi’nin Ulus’un çehresini değiştirdiğini belirten Topaca, “Cumhurbaşkanımızın desteği ve milletimizin bağışları ile yapılan bir camii. Ulus’un çehresini değiştirdi. Ankara’nın çevresini değiştirdi. Çevresi ile birlikte çok güzel bir eser oldu. Bölgedeki kamulaştırmalar bir miktar daha devam edecek. Bu caminin yapımında desteği olan hayırseverlerden Allah razı olsun” dedi.
‘UYUŞTURUCUDA ÖNEMLİ GERİLEME YAŞANDI’
Uyuşturucu ile mücadele noktasında ailelere büyük görev düştüğünü belirten Vali Topaca, “Uyuşturucu toplumsal ve bir anlamda da milli bir sorun. Bunun en az olması gereken ülkelerden biri biziz. Gençleri kaybetme tehlikesi ile karşı karşıyayız. Ankara’da uyuşturucu ile mücadele konusunda çok ciddi çabalar sarf ediyoruz. Bu noktada uyuşturucu ile mücadele konusunda bir planlama yapıldı ve harekete geçildi. Önce tespitler, ardından benimde bizzat takip ettiğim, ara ara araziye çıktığım operasyonlar yapıldı. 2017 yılı içerisinde uyuşturucu ile ilgili olarak 3 bin 518 kişi yakalandı. Bu kişiler arasından 1172’si tutuklanmış. Bu 1172 kişinin 734’ü hale cezaevinde yatıyorlar. Bu noktada uyuşturucu ile mücadelemiz sonuna kadar devam edecek” ifadesini kullandı.
‘AİLELERE ÖNEMLİ ROL DÜŞÜYOR’
Ankara sokaklarının en önemli sorunlarından biri olan ‘Fuhuş kartvizitleri’ni önemli oranda azalttıklarını belirten Topaca, “Bu noktada çok ciddi bir takip yaparak bu kartları önemli oranda azalttık. Fuhuş mücadelesi zor bir alan, ispatı ve hemen sonuç alınması bakımından sürekli mücadele edilmesi gerekiyor. Bu noktada aileler, toplum ve mahalleye iş düşüyor. Bu işe zemin hazırlayan her türlü ortamı yok etmeliyiz” diye konuştu.
‘Vatandaşımızı korumak için izin vermiyoruz’
Gösteri ve yürüyüş yasağının ihtiyaç duyulduğu sürece devam edeceğini belirten Vali Ercan Topaca, “Ankara’da 3 aylık gösteri ve yürüyüş yasağı şu anda devam ediyor. Şu an böyle bir uygulamaya ihtiyaç var. Özellikle Yüksel caddesinde böyle bir eyleme izin vermiyoruz. Oraya geçici bir karakol yaptık. Yüksel caddesinin de bulunduğu Kızılay gerçekten yoğun bir yer. Vatandaşımızı korumak için buna izin vermiyoruz. Geçici karakoldan kaynaklanan esnafımızın sıkıntısını, karakolu öne almak sureti ile gidereceğiz. Terör örgütü sempatizanların cadde esnafına verdikleri zararı da ortadan kaldıracağız. Orası bir eylem alanı değil. Bu noktalar örgütlerin eylem yapmak isteyecekleri alanlar, bu örgütlere ve eylemlere fırsat vermeyeceğiz” dedi.