AKİT MENÜ

Gündem

İstanbul’un su problemini çözdük

Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) 1. Su Konseyi Toplantısı’nda basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) 1. Su Konseyi Toplantısı’nda basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

İstanbul’da barajların doluluk oranının yüzde 54 olduğunun hatırlatılması üzerine Eroğlu, şu yanıtı verdi: “Türkiye suya erişimde yüzde 100 şu anda. Bütün Türkiye’de suya erişim tam, köylerine varıncaya kadar. İstanbul’da 1994 öncesi İstanbul’da su yoktu. Ben 5 Mayıs 1994’te İSKİ Genel Müdürlüğü’nü devraldığım zaman haftada bir defa su veriliyordu. Sürekli kesinti, kesinti… Hatta suyun kalitesi kötüydü. Biz o kadar çok çalıştık ki 7 tane baraj, Istranca Barajlarını bizzat İstanbul Büyükşehir Belediyesi İSKİ Genel Müdürlüğü inşa etti. İnşallah önümüzdeki yıl Melen’in devreye girmesiyle bırakın 2018’i, İstanbul’un su problemini 2071 yılına kadar çözdük."

Yorumlara Git

24 Haziran 1724: Uşşâkizâde İbrâhim Efendi'nin vefatı: (Osmanlı Âlimi ve Tarihçisi)

Türkiye devreye girdi! Sumud aktivistleri özgürlüğüne kavuştu

Sinan Burhan'dan çarpıcı CHP iddiası! Tarih verip açıkladı

Alman yetkili itiraf etti: Türkiye’yi örnek alıyoruz

ABD Senatosu şaşırttı! İran bir zafer daha kazandı