AKİT MENÜ

Gündem

‘Su analiziyle uyuşturucu haritasını çıkaracağız’

Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, uyuşturucu ile mücadeleye ilişkin açıklamalarda bulundu.

Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, uyuşturucu ile mücadeleye ilişkin, “Biz işi takip etme açısından özellikle seçtiğimiz belli büyük şehirlerde ki, bunların başında İstanbul, İzmir, Adana, Ankara var. Bu şehirlerde atık sularda uyuşturucu ya da uyarıcı maddeleri izlemeye başlayacağız. Atık sularda analiz yaparak uyuşturucu ve uyarıcı maddelerin ilk uygulamasını Adana’da yaptık” dedi.

Bir TV kanalında değerlendirmelerde bulunan Akdağ, şöyle devam etti: “Türkiye’de yakalanan uyuşturucu miktarı, Avrupa’nın bütününde yakalanandan fazla. Çünkü, burayı bir transit yol olarak kullanıyorlar. Ama bu bizim İçişleri Bakanlığımız ve Emniyetimizin büyük başarısını gösteriyor. Türkiye’ye giren uyuşturucunun ufak bir kısmı Türkiye’de kullanılıyor.” 

HER TÜRLÜ BAĞIMLILIKLA SAVAŞ!

Her türlü bağımlılığın önüne geçmek için bir Yüksek Kurul oluşturduklarını aktaran Akdağ, şunları dile getirdi: “Bir, uyuşturucu grubu zaten çalışacak, ikincisi sigara grubu, üçüncüsü alkol grubu, dördüncüsü biraz yeni ama çok önemli bir alan, teknoloji bağımlılığıyla mücadele grubu. Türkiye’de sigara içme oranını 27’lere düşürmüştük, tekrar 31’e çıktı, şimdi 30’a indi. Alınan tedbirlerle daha da inecek.

Öte yandan, Çukurova Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nebile Dağlıoğlu, uyuşturucu madde analizi konusunda Adana’da iki arıtma tesisinde 3’er aylık sürelerle pilot çalışma yaptıklarını söyledi. Dağlıoğlu, “Ülkemizde yapılan bu ilk çalışma çok çok önemli bir veri tabanı oluşturacak” dedi.

Yorumlara Git

Son dakika! Akdeniz’de korkutan deprem! Çevre illerde hissedildi

‘Türkiye’den kaçın gençler’ diyen utanmazlar nerede? Gelen çoğalıyor giden azalıyor!

CHP’de koltuk kavgası yerele yansıdı Yeni başkan binaya çilingir ile girdi

Tasarruf finansmanında ilk sırada: Eminevim’e altın ödül

Batı Trakya’da zulüm varken Heybeliada açılamaz