AKİT MENÜ

Gündem

Irak'tan flaş açıklama: Türkiye üzerinden...

Bağdat yönetimi, çıkarılan petrolün yine Türkiye üzerinden gideceğini açıkladı.

Güncelleme Tarihi:

Irak'ta çalkantılı günlerin ardından Kerkük petrollerinin izleyeceği yol netleşiyor. Bağdat yönetimi, bugün yaptığı açıklamada Kerkük ve çevresinden çıkarılan petrolün kendi kaynaklarıyla Türkiye üzerinden gönderileceğini resmen duyurdu.

Kerkük'ten çıkarılan petrolün diğer rafinerilerde de işleneceğini belirten Bağdat, ayrıca Irak Bölgesel Kürt Yönetimi'nin (IKBY) elinde olan Hurmala rezervlerinin de devredilmesini istedi.

Merkezi yönetimin bu hamlesiyle, Kerkük ve çevresindeki tüm petrolün kontrolünü ele almaya hazırlandığı görülüyor.

Irak Cumhurbaşkanı Fuad Masum, dün ilk kez Kerkük'ü ziyaret etmiş ve valilik binasında eski Cumhurbaşkanı Celal Talabani'ye ait fotoğrafın kaldırıldığı dikkat çekmişti. Talabani'nin yerine Masum'un fotoğrafı duvara asıldı.

Tüm uyarılara kulak tıkayarak 25 Eylül'de bağımsızlık referandumuna giden IKBY'nin eski lideri Mesut Barzani, günler içinde elindeki tüm tartışmalı toprakları kaybetmiş ve ardından da istifa etmişti.

Ankara ve Bağdat yönetimi, referandum sürecinde ve sonrasında yakın müttefik haline geldi.

Sabah

Yorumlara Git

AB’li Kıbrıs planı tutmaz

Babamı tanımam demişti: Kılıçdaroğlu nikah şahidi olduğu kişiyi görevden aldı!

5 bin tonluk "Choe Hyon" destroyeri iş başında! Kim'den meydan okuma

Ceset Bulunamadı Ama Cinayet Çözüldü! JASAT'ın DNA Takibi Katili Ele Verdi

'Türkiye nükleer yapmak zorunda!'