Gündem
İÜ’de robotik cerrahi dönemi
İstanbul Üniversitesi (İÜ) İstanbul ve Cerrahpaşa tıp fakültelerinde robotik cerrahi dönem başladı.
İstanbul Üniversitesi (İÜ) Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde düzenlediği basın toplantısında üniversite bünyesinde 5 hastane olduğunu, yılda 2,5 milyon hasta tedavi edildiğini anlattı.
Rektör Ak, üniversitede artık robotik cerrahinin uygulanacağını ifade ederek, 20 milyon liralık maliyeti olan cihazın İstanbul ve Cerrrahpaşa tıp fakültelerinde kullanılacağını söyledi.
Kalkınma Bakanlığı’nın destek verdiğini belirten Ak, şunları kaydetti:
“Bu cihazla hem doktorlarımız yaptıkları işlerden daha fazla zevk alacak hem de buradan şifa bekleyen hastalarımız kısa sürede daha etkili bir tedavi yöntemine kavuşmuş olacaklar. Bu cihazla birçok genç kardeşimiz son teknolojiden yararlanacak, eğitimini geliştirecek ve uygulamalarını görecek.”