AKİT MENÜ

Gündem

Türkiye’nin başka ülke üzerinden hesabı yok

Verimli geçen Belarus temaslarını değerlendiren Başbakan Yıldırım, “Ne Belarus ne de Türkiye’nin gizli gündemi yok. Başka ülkeler üzerinden hesabı yok. Biz sadece ülkelerimizin kalkınmasını ve halklarımızın refahını düşünüyoruz” dedi. Ardından Almanya’ya geçen Yıldırım, Merkel ile bir araya gelerek terör meselesini görüştü.

Belarus ziyaretinin son gününde Cumhurbaşkanı Aleksandr Lukeşenko tarafından Bağımsızlık Sarayı’nda kabul edilen Başbakan Binali Yıldırım, Belarus ve Türkiye’nin gizli gündemleri bulunmadığını belirterek, “Başka ülkeler üzerinden hesabımız yok. Biz sadece ülkelerimizin kalkınmasını ve halklarımızın refahını düşünüyoruz” dedi. Başbakan Andrey Kobyakov ile de verimli görüşmeler gerçekleştirdiklerini ifade eden Yıldırım, Erdoğan’ın 2016 yılında Belarus’a gerçekleştirdiği ziyarette her iki ülke için ortaya koyulan hedeflerin gerçekleşmesi yönünde yapılacakları konuştuklarını söyledi. 

“RÖNESANS DÖNEMİ YAŞIYORUZ”

Belarus Cumhurbaşkanı Aleksandr Lukaşenko da Türkiye’nin siyasetini belirleyen bir kişi olarak Yıldırım’ı kabul etmekten memnuniyet duyduğunu dile getirdi. İki ülke arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerde güzel gelişmeler yaşandığını belirten Lukaşenko, “Son birkaç yıldır Belarus-Türkiye ilişkilerinde rönesans döneminin yaşandığını ifade edebilirim” dedi. Lukaşenko, Türkiye ile Belarus ilişkilerinde önem arz eden kurumların çok iyi ilişkilere sahip olduğuna dikkati çekerek, iki ülke arasındaki ticari hacmin 1 milyar doları aşmış olabileceğini dile getirdi.

KÜÇÜCÜK BELARUS İLE 1 MİLYAR $

DEİK ile Belarus Ticaret ve Sanayi Odası tarafından düzenlenen Belarus-Türkiye İş Forumu’na da katılan Yıldırım, “Tek taraflı bir kazancın geleceği olmaz. Tek tarafın mutlu olduğu bir ticaretten de hayır gelmez” diyerek ticaret hedefinin 10 milyon dolar olduğunu ifade etti.

ZAFER MEYDANI'NA TÜRK ÇELENGİ

Başbakan Binali Yıldırım, Belarus ziyaretinin ikinci gününde Cumhurbaşkanı Aleksandr Lukaşenko ile görüşmesinin ardından başkent Minsk’te bulunan Zafer Meydanı’na gitti. Burada tören mangasını selamlayan Yıldırım, Başbakanlık çelengini anıta bıraktı. Törende iki ülkenin milli marşları da çalındı.

YILDIRIM'DAN MERKEL'E HUKUK DERSİ

Belarus’taki temaslarını tamamlayan Yıldırım, Almanya’nın Başkenti Berlin’e geçti. Yıldırım, burada Almanya Başbakanı Angela Merkel ile bir araya geldi. Yıldırım, Merkel ile Başbakanlık binasında baş başa görüştü. Görüşmede, ikili ilişkilerin yeniden ivme kazanması, Afrin harekatı, ABD-Türkiye ilişkilerindeki gerginlik ve mülteciler ile ilgili konuların ele alındığı öğrenildi. Merkel’in, 15 Temmuz yargılamaları ve görevden almalarla ilgili eleştirilerini ilettiğini ve Deniz Yücel’in tutukluluğunu gündeme getirdiğini ifade eden Yıldırım, “Almanya gibi, Türkiye de bir hukuk devleti. Hukuk devleti kuralları içerisinde bunların yargılamaları devam ediyor” dedi. Yıldırım, terör örgütlerine yönelik Afrin operasyonu ile ilgili olarak da, “Biz NATO’nun sınırlarını da koruyoruz” şeklinde konuştu.

 

 

 

Yorumlara Git

Başkan Erdoğan’a takdim edildi Tarihi tablonun sırrı ortaya çıktı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan başörtüsü karşıtlarına tepki: Geri kafalı fosiller

Düşman uçaklarına karşı harekete geçtiler Güney Kore’de hava alarmı

Bakanlıktan “14 kişilik baskın” iddiasına yalanlama

Kreş ve Gündüz Bakımevleri Yönetmeliği yürürlüğe girdi Belediyeler ‘Ekrem tarzı’ kreş açamayacak