AKİT MENÜ

Gündem

“Gazlaştırma” bahanesiyle Helyum 3’ümüz mü çalınıyor!

Türkiye’nin batı illerinde bulunan bazı linyit sahalarındaki kömürün gazlaştırılma yöntemiyle değerlendirilmesi projelerinde ilginç gelişmeler yaşanıyor.

SELİM YAZICI / ANKARA On yılı aşkın süredir üzerinde çalışılan ve ekonomik olmaması sebebiyle bir sonuca bağlanamayan projelerle ilgilenen yabancı firmaların, milyonlarca dolar kaybetmelerine rağmen bu işin peşini bırakmamaları ciddi kuşku uyandırıyor.

GAZLAŞTIRMA, TÜRKİYE’YE UYGUN DEĞİL

Yeraltındaki kömür damarlarının tespit edilip sondajla ulaşılması ve buradan sıvı yakıt ve sentetik doğalgaz üretimini amaçlayan ‘gazlaştırma’ çalışmalarının, fay kırıkları ve jeolojik uygunsuzluklar sebebiyle Türkiye’deki linyitlere uygulanamayacağı belirtilirken, Fransız ve İngiliz şirketi gibi gözüken ancak ABD ile bağları tespit edilen firmaların Ankara’daki temaslarını yoğunlaştırarak yeni izinler almaya çabaladıkları öğrenildi.
Yabancıların ekonomik olmamasına rağmen bu işte ısrarcı olmalarının altında, ekonomik istihbarat çalışmaları ve birtakım kaçakçılık faaliyetleri olabileceği değerlendiriliyor. ABD bağlantılı yabancı firmaların ilgilendikleri alanlarda Helyum-3 gazının varlığı kuşkuları bir kat daha artırıyor. Dünyanın gelecekteki en önemli enerji kaynağı olmaya aday Helyum-3 gazının 25 tonuyla Amerika’nın 1 yıllık enerji ihtiyacı karşılanabiliyor.

Yorumlara Git

Ticaret Bakanlığından gurbetçilere ve yolculara rahat nefes aldıran açıklama! Gümrükten geçişte her yolcu için muafiyet limitleri belli oldu

CHP’li belediyenin toplamadığı çöplükte çıkan yangın makilik alana sıçradı

Sosyal medyada büyük beğeni topladı! Mezuniyet töreninde muhteşem konuşma

Esfele Safilin kana doymuyor: İblis Gazze'de yine masumları vurdu!

AK Parti’den Başkan Erdoğan’a yeni şarkı: Dombra’dan sonra büyük ses getirecek