AKİT MENÜ

Gündem

Bitcoin çok sayıda mağdur üretecek

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye’nin her alanda olduğu gibi ekonomide de ilgi ile takip edildiğini belirtti. Zeybekci, ekonomideki olumlu gidiş nedeniyle faiz lobisinin bile sustuğunun altını çizdi. Zeybekci, sanal para Bitcoin’in ise çok sayıda mağdur oluşturacağını vurguladı.

Güncelleme Tarihi:

Uluslararası camiada da Türkiye’yi sıkıştırma gayreti gösteren ve iç piyasalardaki dengeleri bozabilmek adına en ince numaraları yapmaktan çekinmeyen çevrelerin Türkiye’deki gidişi izlemeye devam edeceğini belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, ekonomide ayakların yere sağlam basması ile faiz lobisinin sustuğunu belirtti. Zeybekci, küresel piyasalarda etkin olan Bitcoin’in de çok sayıda mağdur oluşturacağının altını çizdi. Zeybekci ekonomideki son durum, faiz lobisi, Bitcoin kullanımı ve Zeytin Dalı Harekâtı’nın ekonomik boyutları ile ilgili Akit’in sorularını cevaplandırdı.

Cumhurbaşkanımızın “Faiz inmeden, enflasyon düşmez” açıklaması var. Faiz lobisinin geçen yıla oranla etkisi nedir?

Bir ekonomide faizin en büyük olumsuz etkisi yatırımlar üzerinedir. Bugünün yatırımının yarının üretimine, büyümesine, ihracatına ve istihdamına dönüşeceğini dikkate aldığımızda; faizlerin, doğrudan üretime, istihdama ve büyümeye zararlı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Cumhurbaşkanımızın “faiz inmeden, enflasyon düşmez” vurgusunun arkasında yatan mantık da “yatırım” odaklıdır. Ekonomiye arz yönlü baktığımızda; arzın yükselmesinin fiyatları ve dolayısıyla enflasyonu düşüreceğini görüyoruz. Arzın artırılması içinse ifade ettiğimiz gibi üretimin yani yatırımların artması gerekmektedir.

Faiz lobisi geçen yıl, bir takım çevrelerle birlikte kasıtlı şekilde ekonomideki beklentileri olumsuz yönde bozmak için çalışmalar yürüttü. Ne dediler? “2017 yılında büyüme % 2 civarında olur; ihracat ise artmaz” dediler. “Nisan 2017 Referandumu nedeniyle yatırımlar yapılmaz” dediler.

2017 yılında Türkiye ekonomisinin sergilediği performans en çok da faiz lobisini susmak zorunda bıraktı. % 2 büyür denilen ekonomi % 7 büyüyerek dünya ekonomisinin % 85’ini temsil eden G20 içinde Çin ve Hindistan’ı dahi geride bıraktı ve bu anlamda birinci oldu.

Artmaz dedikleri ihracat çift haneli artarak 2 Orta Vadeli program hedefini de aşmış; 2017 sonunda 157,1 milyar dolar olmuştur. 2018 yılının Ocak ayının sonunda ise 158 milyar Dolara ulaşarak tarihi zirveye çıkmıştır.

Durur dedikleri yatırımlar alanında ise Ekonomi Bakanlığının düzenlediği yatırım teşvik belgeleri kapsamında gerçekleşmekte olan yatırımların parasal değerinde % 81’lik muhteşem bir artışı yakaladık. Üstelik bu rakama Cumhurbaşkanımızın çok yakında ilan edeceği Proje Bazlı Yatırımlar da dahil değil.

Zeytin Dalı Harekâtı ekonomik açıdan beklenildiği gibi devam ediyor mu?

Zeytin Dalı Harekâtının ülkemiz ekonomisine etkisinde dikkate almamız gereken şey özellikle şudur: Ekonomide en önemli temel güvenlik temelidir. Harekat, Türkiye’nin güvenliğine şu an tehdit oluşturan ve ileride kastedecek terör yuvalarını dağıtmakta; ve ekonomimize güven sağlamaktadır.

Bitcoin başta olmak üzere kamuoyunda çok konuşulan kripto paralar hakkında vatandaşa ne demek istersiniz?

Bitcoin ve genel olarak kripto para ismi verilen bu yapılara ve arkalarında kullanılan teknolojilere önyargılı yaklaşmıyoruz. Bitcoin’in ciddi dalgalanmalara devam edeceği ve çok sayıda mağdur üreteceği çok açık, bu konuda şüphemiz yok. Nobel Ekonomi Ödülü sahibi Joseph Stiglitz açık bir şekilde ‘Bitcoin yasaklansın’ dedi. Şu an için bu yapılar kesinlikle spekülatiftir ve mağduriyet oluşturması kaçınılmazdır.

“PAZARTESİ SENDROM DEĞİL BESMELE’DİR”

Bir programda “Türkiye 2018’de ekonomide rekorlar kıracak” demiştiniz. İlk 2 ayın değerleri bu göstergeyi veriyor mu? 2023 hedeflerine ne kadar yakınız?

2017 yılında aldığımız kararlarla adeta Türkiye’nin yatırım ve ihracat iklimini değiştirdik. Finansman kanadından pazara girişe kadar ihracatçıyı en etkin şekilde destekliyoruz. Yatırımlarda ise yani geleceğin ihracatının büyümesinin temelinde ise 2018 yılı tarihe geçecektir.

2018 Ocak ayı sonunda yıllıklandırılmış olarak 158 milyar Dolarlık ihracat rakamına ulaşarak tarihi zirveyi gördük. Bundan sonra her ay rekoru tazeleyeceğiz. Bu aralar “pazartesi sendromu” diye çok sosyetik bir söz var. Bizim için her Pazartesi Besmele’dir, her ayın başı Besmele’dir. Üreten için 2018 yılında sendrom yok, zirveleri görme azmi vardır. Bunu başaracağız. 2018 yılı ihracat ve yatırımlar noktasında rekor yılı olacaktır. İlk ay verileri de bunu ispatlamaktadır.

 

Yorumlara Git

Bakan müjdeyi verdi! İstanbul'da bir ilk olacak: TOKİ'den 15 bin kiralık konut!

Akit sapıkları 'hedef' aldı, rota değişti! Pedofili sapık LGBT gemisi Türkiye'ye gelemeyecek!

Rusya'yla yakınlaştı, Fransa ile ilişkilerini kopardı

Sıcaklıklar sebebiyle trafik ışıkları eridi

İran iki ülkeyi aynı anda vurdu!