Dünya
ABD Deyrizor’daki üslerini de boşaltıyor
ABD Başkanı Trump’ın Suriye’den çekilme kararını açıklamasının ardından, Suriye’deki ABD askerleri küçük gruplar halinde kendi kullandıkları araç ve silahları ile birlikte Irak’a çekilmeye devam ediyor.
ABD silahların büyük bölümünü götürüyor
ABD’nin birliklerini çekmeye başlaması, ABD’nin şemsiyesi altında işgal ettiği Suriye topraklarında varlığını sürdürme çabası içinde olan terör örgütü PKK/YPG’yi çılgına çevirdi. Terör örgütü PKK/YPG, ABD’nin küçük gruplar halinde askerlerini çekmeye başlamasıyla kendisine kalkan olacak ülke aramaya devam ederken, ABD’nin kendisine verdiği silahları da bırakmak istemiyor. Ancak ABD askerleri bölgeye taşıdıkları savaş malzemelerinin büyük bir kısmını beraberinde götürme kararı aldığı öğrenildi. ABD, 19 Aralık’ta çekilme kararının açıklanmasının hemen ardından 20 Aralık’ta Türkiye-Suriye sınırında bulunan gözetleme kulelerinde bulunan askerlerini geri çekmiş, bir kısmını da Irak’ta bulunan üslerine göndermişti. ABD ilk olarak Suriye’nin Irak sınırına yakın Malikiyye ilçesinde terör örgütü YPG/PKK’ya gönderilen askeri malzemelerin dağıtımının yapıldığı üsteki depolarını boşaltarak Irak’a geçirmişti. Dün sabah saatlerinde ise ABD’nin askeri konvoyu içinde Hammer jipler ve cephanenin olduğu 100’e yakın tır ile Deyrezzor’un kuzeydoğusundan Haseke’ye doğru hareket ettiği gözlendi. Bu araçların Haseke üzerinden Irak’a geçeceği belirtilen tır’ların bir kısmının Irak’taki üslerde tutulacağı, bir kısmının da ABD’ye havayolu ile taşınacağı öğrenildi.