AKİT MENÜ

Dünya

ABD'nin hedefindeki merkezde yangın! 3 bilim insanı öldü...

İran'ın başkenti Tahran'daki Uzay Araştırmaları Merkezi'nde çıkan yangında üç bilim insanı hayatını kaybetti.

Güncelleme Tarihi:

İranlı Öğrenciler Haber Ajansı ISNA'ya göre, Haberleşme ve Bilgi  Teknolojileri Bakanı Muhammed Cevad Azeri Cehromi, Tahran'ın merkezindeki Uzay Taşımacılığı Sistemleri Enstitüsü'nde henüz belirlenemeyen nedenle yangın  çıktığını açıkladı.

Cehromi, "Yangın nedeniyle üç iş arkadaşımız hayatını kaybetti." dedi.

Yangının binada görevli personelin devrimin yıl dönümü dolayısıyla  düzenlenen kutlama programına katıldıkları sırada çıktığını belirten Cehromi, bu  nedenle kimsenin durumu fark edemediğini söyledi.

İranlı Bakan, yangının ne zaman çıktığı ve yaşamını yitirenlerin  isimleriyle ilgili bilgi vermedi.

ABD tepki göstermişti

İran Haberleşme ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığına bağlı faaliyet  gösteren Uzay Araştırma Merkezi'nin çalışmaları, Washington'un tepkisine neden olmuştu. Tahran'ın uydu faaliyetlerini balistik füze programının parçası olarak  değerlendiren ABD yönetimi, İran'a uydu fırlatma da dahil tüm balistik füze  faaliyetlerini durdurma çağrısında bulunmuştu.

Hazırlık yapıyorlardı

İran, 15 Ocak'ta "Peyam" (Mesaj) adlı yerli üretim uyduyu uzaya  fırlatmış ancak yörüngeye yerleştirme aşaması başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Cehromi, kısa süre önce yaptığı açıklamada, sivil amaçlı yeni bir yerli üretim  uyduyu fırlatmaya hazırlandıklarını duyurmuştu.

Yorumlara Git

Hürmüz Boğazı'nda ateşle oynuyorlar! Anlaşma sonrası Umman açıklarında kargo gemisine füzeli provokasyon!

"İmamoğlu suç örgütü" davasında sıcak gelişme

Gölbaşı'nda tarihi mezuniyet! Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan teşkilata katılan 13 bin yeni yiğide talimat!

HÜDA PAR’dan İş Bankası çıkışı: Müslümanların parasıyla kurulan bankada CHP ve faiz niye var!

Çin'den Tayvan ordusuna tam tatbikat ortasında gözdağı! Yeni nesil dev uçak gemisi Fucien Tayvan Boğazı'nı adeta yardı geçti!