Dünya
Siyonist zulüm 71 yıldır sürüyor
Filistin’in terörist İsrail tarafından işgal edilmesinin 71. yıldönümü münasebetiyle Türkiye’deki STK temsilcileri, siyonistlerin Ankara Büyükelçiliği konutu önünde bir araya gelerek, yüzbinlerce Filistinliye yapılan zulmün son bulmasını istedi.
This browser does not support the video element.
Oğuzhan Gültekin Ankara
MAZLUMDER Ankara Şubesi, Siyonist İsrail’in, Filistin topraklarını gasp etmesinin 71. yılı olan “NEKBE” günü sebebiyle Memur-Sen Konfederasyonu, İnsan Hakları ve Hizmet Derneği (İHH) dâhil olmak üzere birçok katılımcıyla İsrail’in Ankara Büyükelçiliği konutu önünde basın açıklaması yaptı.15 Mayıs’ın Filistinlilerin büyük bir felakete uğratıldığı gün olduğunu ifade eden MAZLUMDER Genel Başkan Yardımcısı Osman Yurt, “O günden bugüne on binlerce Filistinli öldürülmüş, yüz binlerce Filistinli de yurtlarından sürülerek vatansız bırakılmışlardır. Ürdün’de 2 milyondan fazla, Suriye’de 500 bin, Lübnan’da 400 bin civarında Filistinli mülteci çok zor şartlar altında yaşamlarını idame ettirmeye çalışmaktadır. Abluka altındaki Gazze’de yapılan gösterilerde son 1 yılda 260’tan fazla Filistinli şehit edilmiş, 6800’den fazla kişi de yaralanmıştır” dedi.
İsrail Filistin’den çıkarılmalı
AK Parti İstanbul Milletvekili, Türkiye Filistin Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı Hasan Turan ise, “800 bin Filistinlinin kitlesel göçü ile sonuçlanan Nekbe, Filistinli mülteciler sorununun da başlangıcını oluşturmaktadır. Halen 10 milyonu aşkın Filistin nüfusunun yaklaşık 6 milyonu kendi yurtlarından uzakta mülteci olarak yaşamakta ve işgal edilen evlerine dönecekleri günü beklemektedir. Gazze ve Filistin’e uygulanan ağır ambargo altında kadınlar, çocuklar hayat mücadelesi vermektedir” dedi.