AKİT MENÜ

Dünya

Rusya'dan kritik uyarı: Riskler artabilir

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Amerika Birleşik Devletleri'nin Ortadoğu'ya 1500 asker gönderme kararına ilişkin yaptığı açıklamada, "Askeri potansiyel büyütüldüğünde her zaman riskler artar" dedi.

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, 1500 Amerikan askerinin Ortadoğu’ya gönderilmesinin bölgedeki güvenlik risklerini artıracağını belirtti.

Küba Dışişleri Bakanı Bruno Rodriguez Parilla ile Moskova’da yaptığı görüşmenin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Lavrov, Washington’un 1500 Amerikan askerinin Ortadoğu’ya gönderilmesinin bölgedeki güvenlik risklerini artıracağını kaydetti.

“ABD Başkanı (Donald) Trump’ın Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da önceden konuşlandırılmış olan askerlere ek olarak 1500 askeri gönderme kararına gelince, askeri potansiyel büyütüldüğünde her zaman risklerin de arttığını biliyorsunuz” diyen Lavrov, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Gerekçelerimiz var"

“Saygıdeğer eski komutanlar, siyasiler ve diplomatlar dâhil olmak üzere Washington’dan, İran’a karşı savaş fikrinin mantıksızlığı konusunda yükselen makul seslerin duyulmasını içtenlikle umuyorum. En azından bunu umut etmek için gerekçelerimiz var. Sonuçta Amerikan yönetiminde herkes saldırgan emellere saplantılı değil.”

ABD Başkanı Donald Trump geçen cuma, İran’a daha etkili bir şekilde karşı koymak amacıyla Ortadoğu'ya bin 500 ek asker gönderilmesine onay verdiğini açıklamış, takviye asker sevkiyatıyla ilgili kararını da 'çoğunlukla bölgedeki Amerikan güçlerini korumaya yönelik amaçlar için' şeklinde gerekçelendirmişti.

Yorumlara Git

Büyük bomba patladı! Özgür Özel'den Ekrem İmamoğlu'na darbe!

Türkiye'de diri fay sayısı 485'ten 700'e yükseldi!

Ölümcül sıcak alarmı! Avrupa’yı kavuran hava dalgası Türkiye’ye de geliyor!

IBAN mağdurları ne olacak?

CENTCOM'dan Lübnan kararı! Mekanizma kurulacak