AKİT MENÜ

Dünya

ABD, askeri üssünü tahliye ediyor

Amerika Birleşik Devletleri, Irak’ın kuzeyinde bulunan Balad Askeri Hava Üssü’ndeki sözleşmeli personeli “potansiyel güvenlik tehdidi” nedeniyle tahliye etmeye hazırlanıyor.

Güncelleme Tarihi:

ABD'nin Irak'ın başkenti Bağdat'ın kuzeyinde yer alan Balad Askeri Hava Üssü'ndeki sözleşmeli personeli “potansiyel güvenlik tehdidi” nedeniyle tahliye etmeye hazırlandığı bildirildi.

Reuters'ın Iraklı askeri kaynaklara dayandırdığı haberine göre, ABD ordusunun yüklenici şirketlerinden Lockheed Martin ve Sallyport Global'in üste bulunan 400 personeli 10 gün içinde tahliye edilecek.

Halihazırda üste iki şirketin toplam 800 personeli bulunuyor.

Irak ordusunun F-16 filosunun bakımı üsteki personel tarafından yapılıyor. Balad üssü daha önce kötü yönetim, rüşvet, sözlü taciz ve ırkçılık gibi şikayetlerin ardından ABD hükümetince açılan soruşturmayla da gündeme gelmişti.

Öte yandan ABD'nin Irak'tan “güvenlik gerekçesi”yle personel çekmesi Washington'un İran'a yönelik tehditlerini artırdığı bir dönemde gerçekleşiyor.

ABD geçen ay da Bağdat Büyükelçiliği'ndeki acil görevde bulunmayan tüm diplomatlarının ülkeyi terk etmesini istemişti.

Yorumlara Git

Adalet Bakanlığı'ndan 81 ildeki mahkemelere genelge! Gürlek: Halk düşmanlarının gözünün yaşına bakmayın!

Siyonist katillerden Lübnan’da katliam çığırtkanlığı! Gözü dönen aşırı sağcı Bakan Ben-Gvir, barış mutabakatına karşı Netanyahu’yu kışkırttı!

Ömer Çelik'ten Terörsüz Türkiye açıklaması: "Yeni bir aşamadayız"

Başörtülülere nefret kusmuştu! Ters kelepçe ile götürüldü, tutuklanarak cezaevine atıldı

Kaçırılma olayında 500 kilo altın iddiası