AKİT MENÜ

Ekonomi

Dev otomotiv tedarikçisi iflas etti: Araç piyasasında büyük panik yaşanıyor

Küresel ekonomik zorluklar nedeniyle çok sayıda şirketten peş peşe iflas haberleri gelmeye devam ediyor. Almanya merkezli Thüringen eyaletinde bulunan Wartburg bölgesindeki otomotiv tedarikçisi şirket AE-Group, iflas etmesi piyasada büyük panik yaşattı!

Güncelleme Tarihi:

Dünya çapında birçok otomobil markasına parça tedarik eden Alman kökenli otomotiv şirketi, iflas ettiğini açıkladı.

Almanya'nın Thüringen eyaletinde bulunan Wartburg bölgesindeki otomotiv tedarikçisi AE-Group, iflas başvurusu yaptı. Şirket, Gerstungen'de yer alan tesisinde öz yönetim altında iflas işlemlerini başlattı. Yönetim Kurulu, iflasın nedenleri arasında artan ekonomik zorlukların etkili olduğunu belirtti.

Orta Doğu'daki çatışmaların küresel piyasaları nasıl etkileyeceği merak konusu. Endişeli olan analistler otomotiv piyasasında büyük panik hakim diyor. Bir süre önce dev otomotiv tedarikçisinin iflas etmesi piyasayı sarstı!

NE OLMUŞTU?

AE-Group, dişli kutuları, silindir kapakları ve otomobil gövdeleri için alüminyum döküm parçaları üreten bir firma olup, toplamda yaklaşık 1.000 kişiyi istihdam ediyor. Şirketin 600 çalışanı Gerstungen'de görev yapıyor. Bu yılın Şubat ayında yaşanan bir sahiplik değişikliği sonrasında, yönetim mevcut ekip ile birlikte borçlu şirketin yönetiminde yeniden yapılandırma sürecine girecek.

CEO Christian Kleinjung, “Bu adımı atmak zorunda kaldığımız için çok üzgünüz” ifadelerini kullanarak, önceliklerinin şirketi ve istihdamı korumak olduğunu vurguladı. Yeniden yapılanma uzmanı ve avukat Martin Mucha, şirkete destek sağlayacak. Yapılan açıklamada, Ekim ayı sonuna kadar maaş ve ücretlerin iflas ikame yardımları ile güvence altına alınacağı ve ticari faaliyetlerin kısıtlama olmaksızın devam edeceği belirtildi.

Şirketin iflasına yol açan ekonomik zorlukların başında, otomobil üreticilerinden gelen talepteki ciddi düşüş yer alıyor. Automotive Thüringen endüstri derneği, AE-Group'un üretiminin enerji yoğundur olduğunu ve artan enerji fiyatlarının durumu daha da kötüleştirdiğini belirtti.

Thüringen Otomotiv Endüstrisi Birliği Genel Müdürü Rico Chmelik, bu durumun ne kadar süreceğinin, politikacıların otomotiv sektörü için güvenilir çerçeve koşulları yaratıp yaratmamasına bağlı olduğunu vurguladı. Özellikle 2035 yılından itibaren Avrupa Birliği'nde içten yanmalı motorların yasaklanmasıyla ilgili tartışmaların sonucunun da bu durumu etkileyeceğini ifade etti. Chmelik, önümüzdeki yıl otomobil üretiminde kısıtlamalar yaşanacağını ve bunun tedarikçiler üzerinde olumsuz etkileri olacağından endişe ettiğini sözlerine ekledi.

Thüringen’in yüksek gelirli otomotiv endüstrisi, son zamanlarda tesis kapanmaları ve tedarikçi iflasları ile sarsılıyor. Sektör derneğine göre, yalnızca 2020 yılının ilk dört ayında iş kaybı yaşayan sekiz vaka kaydedildi.

Son durumu ne?

En çok elektrikli Araçlar Birleşik Krallık Otomobil Pazarının %29,4 Payını Aldı

Eylül ayında, eklenti EV’lerin Birleşik Krallık otomobil pazarındaki payı yıllık %23,4’ten %29,4’e yükseldi. Hem BEV’lerin hem de PHEV’lerin hacmi bir önceki yıla göre sırasıyla %24 ve %32 arttı. Genel otomobil hacmi yıllık bazda %1 artışla 275.239 adede ulaştı ancak yine de 2020 öncesi sezon normallerinin (350.000+) çok altında. Tesla, Eylül ayında lider BEV markasıydı.

Eylül ayının satış rakamları, birleşik eklenti EV’lerin Birleşik Krallık otomobil pazarında %29,4 pay aldığını, tam elektriklilerin (BEV’ler) %20,5 ve eklenti hibritlerin (PHEV’ler) %8,9 pay aldığını gösterdi. Bunlar, yıllık bazda %23,4, %16,6 BEV ve %6,8 PHEV paylarıyla karşılaştırılıyor.

Her yıl neredeyse sabit kalan daha geniş otomobil hacimlerine karşın, hem BEV’ler hem de PHEV’ler sağlıklı bir hızla hacim kazandı. BEV’ler %24,4 artışla 56.387 adede kadar yeni bir rekora ulaşırken, PHEV’ler %32,1 artışla 24.468 adede ulaştı.

Bu arada HEV’ler yıllık bazda sabit kaldı, dizellerde %7’lik bir hacim düşüşü görüldü ve yalnızca benzinli araçlarda %9,3’lük önemli bir hacim kaybı yaşanarak payları yıllık bazda %55,7’den %50,1’e düştü.

En Çok Satan BEV Markaları
Tesla, Eylül ayında yine en çok satan BEV markası oldu ve Model Y, genel otomobil pazarında 4. sıraya yerleşmeye yetecek kadar 5.799 adetle lider oldu. Model Y, kayıtlı 23.485 adetle yılbaşından bugüne genel olarak en çok satan 9. otomobil (ve açık ara en çok satan BEV) oldu.

Volkswagen, Eylül BEV sıralamasında sürpriz bir şekilde 2. sırayı aldı ve normalden çok daha güçlü bir performans sergiled.

Mercedes, ağustos ayındaki konumunu değiştirmeden eylül ayında üçüncü sırayı aldı..
Gelin son 3 aylık marka sıralaması.
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde Tesla, üçüncü çeyrekte BEV pazarının %12,9’unu alarak İngiltere’de hala çok güçlü bir liderliğe sahip ve ikinci Volkswagen’in %7,5’lik payının çok ilerisinde bulunuyor. Volkswagen yine de ikinci çeyrekteki %5,2’lik payına göre iyi bir gelişme kaydederek onu 8. sıraya yerleştirdi.
Ford’un BEV rakamlarındaki bu iyileşme, Ford’un Birleşik Krallık EV geçişinde en kötü geride kalanlardan biri olduğu ve otomobil satışlarının yalnızca küçük bir yüzdesinin BEV olduğu (tipik olarak en büyük beşinci otomobil olmasına rağmen) birkaç ay öncesine göre büyük bir dönüş oldu. İngiltere’deki marka). Eylül ayında, Ford’un genel satışlardaki BEV payı (“BEV ağırlığı”) %11’in biraz üzerindeydi; bu, seri üretim yapan bir üretici için çok iyi bir rakam olmasa da, hiç de öyle değil. büyük oyuncuların en kötüsü.

Yorumlara Git

Gazze Belediyesi'nden hem duygulandıran hem gururlandıran hamle

Keşmir’de sarsıcı patlama! Karakoldaki inceleme can kayıplarını getirdi!

Alman Meclisi’nde güvenlik skandalı: Şüpheli USB’li saldırı vekilleri alarma geçirdi

Adıyaman'da tarihi anlar! Bakanlardan ardı sıra açıklamalar...

Rektör Afyoncu'dan hutbe rahatsızlığına tokat gibi cevap! “Türk ordusunun adını anmak için müsaade mi alacağız?”